Meta Platforms plánuje budúci rok zatvoriť štúdio pre rozšírenú realitu (AR), čím prenechá priestor konkurentovi Snap. AR filtre, ktoré umožňujú pridávať do reálneho sveta digitálne prvky, napríklad líčenie, trblietky či psie uši, sú veľmi populárne na platformách Meta, ako je Instagram a Facebook, a rovnako aj na Snapchate. Používatelia ich miliardami spôsobov využívajú v príspevkoch na sociálnych sieťach, informuje Bloomberg.
AR štúdio Mety, nazývané Meta Spark, bolo platformou, kde mohli vývojári vytvárať prispôsobené foto filtre. Rozhodnutie Mety zatvoriť toto štúdio mnohých vývojárov zaskočilo, najmä vzhľadom na to, že spoločnosť nedávno predstavila prvé AR okuliare s názvom Orion. Vývojári dostali menej ako šesť mesiacov na prípravu na zatvorenie štúdia. Meta im neponúkla žiadnu alternatívu. To znamená, že nebudú môcť ďalej používať alebo monetizovať filtre, ktoré vytvorili pre platformy Meta.
„Ohlásenie úplného ukončenia softvéru a AR filtrov len päť mesiacov vopred ukazuje absolútny nezáujem o tvorcov aj klientov,“ uviedla AR dizajnérka Lucie Bouchetová, ktorá vytvárala filtre pre značky ako NYX Cosmetics a Umami Burger. „Päť mesiacov nie je dosť času na to, aby sme sa prispôsobili, našli riešenia alebo urobili kompromisy.“
LinkedIn sa stále viac podobá na Facebook. Generácia Z mení obsah platformy
Niektorí vývojári si zarábali predajom digitálnych filtrov značkám, ktoré ich používali na reklamu na Instagrame či Facebooku. Meta tiež v obmedzenom množstve nakupovala AR filtre vytvorené v Spark Studio, no tento zdroj zrejme zanikne.
Meta spustila svoje AR štúdio v roku 2017 s cieľom konkurovať Snapu, ktorý sa preslávil digitálnymi filtrami prostredníctvom aplikácie Snapchat. Odvtedy Meta stratila miliardy dolárov investovaných do technológií rozšírenej a virtuálnej reality.