Január býva z hľadiska predaja cukroviniek pomalý. Ľudia sa s príchodom nového roka zbavujú všetkých nezdravých potravín, aby dodržali predsavzatia o chudnutí. Pre niekoľko amerických firiem, ktoré predávajú švédske cukríky, však bol prvý mesiac tohto roka rušný. Leo Schaltz, spoluzakladateľ reťazca obchodov BonBon v New Yorku, nemohol uveriť vlastným očiam, keď mu v polovici januára prišlo tisíc online objednávok. „Bolo to bizarné množstvo,“ dodal.
Za explóziu objednávok môže krátke video na TikToku, ktoré uverejnila influencerka Marygrace Gravesová. V príspevku opisuje, ako každý týždeň chodí na nákup cukríkov do obchodu BonBon vo Williamsburgu. V priebehu niekoľkých dní mal jej príspevok vyše milión pozretí. Keď sa Gravesová do BonBonu o dva týždne neskôr vrátila, pred obchodom už stál dlhý rad ľudí.
Zdá sa, že novému trendu sa na sociálnych sieťach darí aj po siedmich mesiacoch. Na TikToku sa už objavilo vyše 120 miliónov recenzií na švédske cukrovinky. Okrem nich točia ľudia videá, v ktorých robia z cukríkov šalát či dokumentujú skúsenosti s nákupom v kamenných predajniach.
@marygracegraves This took a turn…. #bonbon #sweedishcandy #candyreview #uppereastside #dayinmylifenyc #bonbonnyc #fridaynightroutine ♬ Carmen Habanera, classical opera(1283412) - perfectpanda
Firmy sa s prudkým nárastom dopytu snažia držať krok. Schaltz uviedol, že počet denných objednávok sa od januára zvýšil pätnásťnásobne. Aby ich stíhal vybavovať, musel najať desiatky nových ľudí. Cukríková horúčka zasiahla aj ďalších predajcov vrátane obchodov Sockerbit, Sukker Baby a Sweetish. Majiteľ a zakladateľ Sweetishu Tyler Graybeal musel rozšíriť tím zamestnancov z 12 na 26, aby zvládol nápor objednávok. On aj Schaltz už zákazníkov na stránke obchodov varovali, že si na ich vybavenie budú musieť počkať aj 12 dní.
Severskí dodávatelia cukroviniek už takisto začali vnímať tlak na dodávky. Každý, kto sa v Spojených štátoch pokúša kúpiť produkty firmy Bubs môže mať čoskoro smolu, varoval Niclas Arnelin, obchodný manažér švédskej spoločnosti Orkla, ktorá vlastní túto značku. Od februára firma dokonca prestala vyvážať tovar novým zákazníkom. „Všetkých v podstate odmietame. Nemáme dosť cukroviniek,“ dodal Arnelin.