Niektorí majitelia horských elektrických bicyklov majú problémy s motormi štvrtej generácie od Boschu. Do opravy ich museli za dva roky dať až päťkrát. Problém zhoršuje fakt, že výrobca nedodáva náhradné diely, a tak si musia klienti nechať vymeniť vždy celý motor, píše Guardian.
Aj majitelia iných značiek e-bicyklov čelia rovnakým nepríjemnostiam. Ich stroje takisto zvykli prejsť iba zhruba 1 600 kilometrov a potom sa pokazili. Jedna z popredných britských opravovní bicyklov eBike Motor Centre mesačne eviduje až 250 objednávok na opravu motorov všetkých druhov.
Problém majú najmä majitelia tých elektrických bicyklov, ktorí jazdia za každého počasia. Najviac škody na motoroch totiž pácha dážď, keďže nie sú správne utesnené proti vnikaniu vody. Niektorí majitelia prezradili, že im Bosch výslovne odporučil, aby na bicykloch nejazdili, keď je von mokro, čo je podľa nich viac než absurdné.
Motory navyše prestali fungovať aj po menších nárazoch či vystavení magnetickému poľu. Bicykle prestali ísť napríklad po tom, čo ich niektorí majitelia opreli o lampu alebo prešli cez semafor.