Kým predchádzajúce generácie prejavovali krízu stredného veku kúpou luxusných áut, exotickými dovolenkami alebo plastickými operáciami, mileniáli čelia celkom iným výzvam. Nová psychologická štúdia ukazuje, že väčšina dnešných štyridsiatnikov má pocit, že si nemôžu dovoliť typické výstrelky patriace k tomuto veku.
V prieskume Thriving Center of Psychology, ktorého pracovníci oslovili viac ako 1-tisíc mileniálov, až 81 percent uvádza, že si finančne nemôžu dovoliť prejavy typickej krízy stredného veku, ako sú výrazné zmeny vzhľadu, častejšia konzumácia alkoholu, terapia alebo nákladné koníčky.
Podľa Stevena Floyda z SF Psychotherapy Services, ide o „krízu zmyslu a angažovanosti“.„Generácia, ktorá bola vedená k tomu, aby tvrdo pracovala a usilovala sa o úspech, sa dostala k cieľu a teraz sa pýta: Som spokojný? Záleží mi na tom vôbec?,“ vysvetľuje pre Fortune.
Ceny nových áut šokovali aj bohatších Američanov. Prikláňajú sa viac k jazdeným modelom
Kým tradičná kríza stredného veku bývala spojená s veľkými výdavkami, mileniáli čelia ekonomickým podmienkam, ktoré im takýto luxus jednoducho neumožňujú. Ako vysvetľuje kouč Mason Farmani, mileniáli, ktorí sa narodili medzi rokmi 1981 a 1996, zarábajú približne o 20 percent menej než baby boomeri v ich veku. Okrem toho čelia vysokej zadlženosti zo študentských pôžičiek, náročnému trhu práce a rastúcim nákladom na bývanie, čo im výrazne obmedzuje finančnú stabilitu.
„Zatiaľ čo klasický obraz krízy stredného veku môže zahŕňať extravagantné výdavky, skutočnú podstatu tejto skúsenosti tvorí emocionálna a psychologická neistota,“ vysvetľuje certifikovaný finančný plánovač Andrew Latham. „Či už ide o nákup luxusných predmetov alebo impulzívne životné zmeny, esencia krízy stredného veku spočíva v hľadaní zmyslu, identity a osobného naplnenia – nie v stave vášho bankového účtu.“