Telekomunikačná spoločnosť AT&T Wireless sa stala obeťou rozsiahleho hekerského útoku, ktorý postihol 109 miliónov klientov. Útočníkom sa podarilo ukradnúť metadáta o hovoroch a textových správach, ako sú kontaktované čísla, počet a dĺžka interakcií. Obsah konverzácií však nebol kompromitovaný, uvádza sa v oficiálnom vyjadrení firmy.
V podaní pre americkú Komisiu pre cenné papiere a burzy (SEC) AT&T uviedla, že jej systémy sú už v súčasnosti zabezpečené pred podobnými útokmi, a že ukradnuté údaje nie sú verejne dostupné. Spoločnosť objavila narušenie päť dní po jeho začiatku 14. apríla 2022 a potvrdila, že krádež údajov pokračovala až do 25. apríla. Po odhalení bol zatknutý jeden podozrivý.
Ministerstvo spravodlivosti odôvodnilo oneskorené oznámenie národnou bezpečnosťou, pričom AT&T vyjadrila ľútosť nad incidentom a ubezpečila, že je odhodlaná chrániť informácie zákazníkov.
Odborníci na kybernetickú bezpečnosť varujú, že prístup k ukradnutým informáciám by sa dal zneužiť na identifikáciu pracovísk a približných domácich adries a kontaktov.
Spoločnosť odporúča používateľom, aby boli opatrní voči podozrivým e-mailom a správam, ktoré žiadajú osobné údaje.
Tento incident nie je prvým úspešným hekerským útokom. Napríklad v roku 2019 ukradli údaje 73 miliónov zákazníkov AT&T a umiestnili ich na takzvaný dark web, doplňuje portál BBC.
Hekeri ukradli údaje takmer všetkých zákazníkov AT&T
Zdroj: Shutterstock
Incident je ďalším zo série hekerských útokov na veľké technologické spoločnosti
Neprehliadnite
Nájdite nás na Google news a kliknite Sledovať