Gruzínsko sa stalo centrom pre medzinárodný trh s ojazdenými autami, ktoré pochádzajú najmä zo Spojených štátov a sú po haváriách v tak zlom stave, že ich americké poisťovne odmietajú poistiť. Caucasus Auto Import (CAI) je jednou z najväčších miestnych firiem, ktorá predáva ojazdené vozidlá získané v amerických aukciách. Jej „tím expertov“ chodí do Spojených štátov vyzdvihovať vozidlá osobne a potom zabezpečí ich prepravu kontajnerovou loďou do gruzínskeho prístavu na pobreží Čierneho mora.
Poškodené autá následne prejdú rukami šikovných gruzínskych mechanikov. „Naša spoločnosť výrazne prispela k obnoveniu gruzínskeho vozového parku,“ pochválil sa portálu BBC zástupca výkonného riaditeľa CAI David Gulashvili.
Podľa oficiálnych údajov doviezlo Gruzínsko v roku 2023 autá v hodnote 2,8 miliardy eur. Vyvezené vozidlá mali hodnotu 1,9 miliardy eur a putovali najmä do bývalých sovietskych republík na Kaukaze a v Strednej Ázii. Autá sú z hľadiska hodnoty druhým najväčším vývozným artiklom Gruzínska hneď po medenej rude.
Krajina kedysi vyvážala ojazdené autá zo Spojených štátov a z Európy do Ruska, s ktorým zdieľa hranicu. V septembri 2023 oznámila gruzínska daňová správa, že v súlade s vtedajšími západnými sankciami obmedzí reexport a tranzit týchto automobilov do Ruska a Bieloruska. Gruzínski predstavitelia opakovanie popreli, že by krajina pomáhala Moskve obchádzať zavedené obchodné embargo. Nedávne vyšetrovanie gruzínskeho médiálneho portálu Ifacti však odhalilo početné medzery, ktoré vo veľkom využívajú predajcovia áut na oboch stranách rusko-gruzínskej hranice.
Aj keby firmy vozidlá nepredávali priamo do Ruska, nedokážu skontrolovať, či tam nakoniec aj tak neskončili. Od ruskej invázie na Ukrajinu už došlo k niekoľkonásobnému nárastu vývozu ojazdených áut do Kazachstanu, Kirgizska a Arménska. Všetky tieto krajiny sú členmi colnej únie vedenej Ruskom. To znamená, že vozidlo registrované v ktorejkoľvek z týchto krajín môže byť prevezené do Ruska s minimálnymi clami.