Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) oznámil vo štvrtom štvrťroku finančného roka 2023/2024 nárast tržieb o tri percentá na 62,19 miliardy švédskych korún (5,42 miliardy eur). V decembri a januári sa jeho tržby zvýšili o štyri percentá, čo naznačuje lepší začiatok nového fiškálneho roka.
Podľa vedenia k tomu čiastočne prispeli kalendárne vplyvy, keďže tzv. čierny piatok vlani pripadol až na 29. novembra. Väčšina tržieb z víkendu po tomto dátume firma vykázala až v decembrových výsledkoch. Prevádzková zisková marža za štvrtý štvrťrok bola 7,4 percenta oproti 6,9 percentám v predošlom roku. Prevádzkový zisk H&M sa v sledovanom období zvýšil o sedem percent na 4,62 miliardy SEK zo 4,33 miliardy vlani. Profit, ktorý možno pripísať akcionárom, stúpol na 3,09 miliardy SEK z 1,58 miliardy rok predtým.
Silný online predaj spolu so zlepšenou prezentáciou produktov a inšpiratívnejším zážitkom z nakupovania, dobre prijaté kolekcie dámskeho oblečenia a efektívna kontrola nákladov prispeli k pozitívnemu vývoju v uplynulom štvrťroku. Spoločnosť predošlé roky urýchlila zatváranie niektorých obchodov so slabými výsledkami a zamerala sa na otváranie nových na rastúcich trhoch. H&M malo na konci finančného roka 2023/24 celkovo 4 253 obchodov, o 116 menej ako rok predtým. Za celý finančný rok tržby reťazca klesli na 234,4 miliardy SEK z 236 miliárd SEK vlani. Čistý zisk stúpol o 33 percent na 11,6 miliardy SEK.
Ďalšie dôležité správy
