Švédsky odevný reťazec H&M plánuje na Ukrajine aj napriek vojne v krajine znovuotvoriť svoje pobočky. Firma to uviedla vo svojom oznámení pri príležitosti Dňa nezávislosti Ukrajiny. Podobný krok už predtým urobili iné západné reťazce vrátane americkej siete reštaurácií s rýchlym občerstvením McDonald's.
„Spoločnosť je v úzkom dialógu s partnermi a úradmi a teraz plánuje od novembra 2023 postupne znovuotvoriť väčšinu svojich pobočiek v krajine,“ uviedol švédsky podnik, ktorý je druhým najväčším predajcom oblečenia na svete. Keď Rusko vlani 24. februára napadlo Ukrajinu, firma rovnako ako mnoho iných medzinárodných spoločností uzavrela všetkých svojich deväť obchodov na Ukrajine. Podnik neuviedol, ktoré pobočky by mali znovuotvoriť a kedy.
„Kým H&M vývoj v krajine naďalej sleduje, pokračujú prípravy na znovuotvorenie väčšiny predajní H&M tam, kde je to možné,“ píše sa v oznámení. „Bezpečnosť kolegov a zákazníkov bude vždy našou najvyššou prioritou,“ uviedla firma a dodala, že bude spolupracovať s miestnymi organizáciami a podieľať sa na programoch pomoci a rekonštrukcie. Prvý obchod H&M na Ukrajine otvoril takmer presne pred piatimi rokmi, uviedla agentúra DPA.
Znovuotvoriť svoje ukrajinské obchody má na jeseň podľa médií tiež španielska skupina Inditex, pod ktorú spadajú značky Zara, Bershka či Pull & Bear. Pred vojnou tam zahraničné značky mali podľa znalcov maloobchodného sektora takmer 60-percentný podiel na trhu.