Spoločnosť Google na Slovensku testuje novú metódu boja proti fake news. Chce tak zvýšiť odolnosť dospelých ľudí voči dezinformáciám. Spoločnosť o tom informovala v tlačovej správe.

Kampaň sa bude snažiť o prevenciu proti manipulatívnym technikám, ktoré dezinformačná scéna využíva na šírenie dezinformácií proti utečencom z Ukrajiny. Okrem Slovenska pobeží aj v Česku a Poľsku.

V rámci kampane sa využije metóda prebunkingu, ktorú prvýkrát použili v 60. rokoch 20. storočia. Cieľom metódy je budovať odolnosť ľudí voči dezinformáciám pomocou ukážok často používaných naratívov a príkladov manipulačných techník a tém. Medzi ne patrí napríklad metóda obetného baránka, keď sa vina za negatívne skutočnosti zvaľuje na určitú znevýhodnenú skupinu, alebo metóda vyvolávania strachu.

Má fungovať podobne ako očkovanie, budovať odolnosť a čiastočne pomáhať proti tomu, aby ľudia v budúcnosti škodlivým dezinformáciám uverili a šírili ich ďalej.

Ďalšie dôležité správy

WA 1 archív Paríž - Na archívnej snímke z 15. júna 2022 logo spoločnosti Google na veľtrhu Vivatech v Paríži. Dcérska spoločnosť Google, firma Jigsaw, spustí budúci týždeň na Slovensku, v Poľsku a Českej republike kampaň zameranú na boj proti dezinformáciám o ukrajinských utečencoch. Informovala o tom v stredu 24. augusta 2022 agentúra Reuters. FOTO TASR/AP

FILE - The Google logo is seen at the Vivatech show in Paris, France, June 15, 2022. Google and a team of university researchers have hit o
Neprehliadnite

Google v Európe čakajú žaloby. Môžu platiť odškodné až 25 miliárd eur