Dcérska spoločnosť Google, firma Jigsaw, spustí budúci týždeň na Slovensku, v Poľsku a Českej republike kampaň zameranú na boj proti dezinformáciám o ukrajinských utečencoch.

Cieľom je zvýšiť mediálnu gramotnosť 

Psychológovia z britských univerzít v Cambridgei a Bristole v spolupráci s firmou Jigsaw vytvorili 90-sekundové klipy s cieľom „naočkovať" ľudí proti škodlivému obsahu na sociálnych sieťach, informovala v stredu agentúra Reuters.

Klipy, ktoré budú bežať v reklamných slotoch na YouTube, Twitteri, TikToku i Facebooku, majú za cieľ pomôcť ľuďom rozpoznať emocionálnu manipuláciu a hľadanie obetných baránkov v titulku správy.

Kampaň proti dezinformáciám bude trvať mesiac

„Keď ľuďom poviete, čo je pravda a čo je lož, mnohí sa budú o tom hádať... avšak môžete predvídať techniky, ktoré sa použijú pri šírení dezinformácií, ako napríklad v prípade ukrajinskej krízy," povedal Jon Roozenbeek, hlavný autor správy o výskume, na ktorom je kampaň založená.

Kampaň v spolupráci s miestnymi mimovládnymi organizáciami, overovateľmi faktov, akademikmi a odborníkmi na dezinformácie bude trvať jeden mesiac.

„Uvažujeme o tom ako o pilotnom pokuse, takže nie je absolútne žiadny dôvod, prečo by sa tento prístup nemohol rozšíriť do ďalších krajín," povedala vedúca výskumu v Jigsaw Beth Goldbergová.

„Poľsko bolo vybrané, pretože má najviac ukrajinských utečencov," dodala s tým, že Česko a Slovensko môžu byť užitočné príklady pre zvyšok Európy.

Ďalšie dôležité správy

Na snímke minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Ivan Korčok pred zasadnutím vlády SR 15. júna 2022 v Bratislave. FOTO TASR - Pavel Neubauer
Neprehliadnite

Korčok: Boj s dezinformáciami nemá jednoduché riešenia