Dôvodom bolo, že vedenie spoločnosti považovalo túto vznikajúcu technológiu za vážnu hrozbu pre jej hlavný biznis v oblasti vyhľadávania. Aby toho nebolo málo, spoločnosť OpenAI, ktorá stojí za ChatGPT, úzko spolupracuje so spoločnosťou Microsoft, jedným z posledných konkurentov spoločnosti Google na trhu vyhľadávania, uviedla agentúra Statista.
Najhoršie obavy spoločnosti Google v súvislosti s ChatGPT sa stali skutočnosťou v utorok, keď Microsoft oznámil nový vyhľadávač Bing, ktorý má bežať na modeli OpenAI novej generácie. Podľa Microsoftu má byť „výkonnejší ako ChatGPT“ a prispôsobený špeciálne pre vyhľadávanie.
„Umelá inteligencia zásadne zmení každú kategóriu softvéru, počnúc najväčšou kategóriou zo všetkých – vyhľadávaním“, uviedol vo vyhlásení Satya Nadella, predseda a generálny riaditeľ spoločnosti Microsoft. Verzie vyhľadávača Bing a prehliadača Edge poháňané umelou inteligenciou nazval „kopilotom s umelou inteligenciou pre web“.
Toto vyhlásenie bolo pravdepodobne najzjavnejším útokom na spoločnosť Google a jej podnikanie v oblasti vyhľadávania od spustenia služby Bing v roku 2009. A hoci by sa dalo namietať, že príchod Bingu len sotva ovplyvnil dominantné postavenie Googlu na trhu, tentoraz sa veci majú inak.
Ale aj keby sa spoločnosti Google podarilo úspešne obhájiť svoje nezastupiteľné postavenie na trhu s vyhľadávaním, strata len niekoľkých percentuálnych bodov podielu na trhu by sa výrazne prejavila. Spoločnosť by tak prišla o miliardy dolárov, ktoré stratí z príjmov z reklamy.
Podľa odhadov spoločnosti Statista Digital Market Insights dosiahol Google celosvetové príjmy z reklamy vo vyhľadávaní v minulom roku 260 miliárd dolárov a do roku 2026 by sa mohli vyšplhať na 400 miliárd dolárov.
You will find more infographics at Statista