Medusa, gastronomická skupina na slovenskom trhu, zaznamenala v roku 2023 tržby vo výške 54,5 milióna eur, čo predstavuje medziročný konsolidovaný rast o 25 percent.
Prevádzkový zisk skupiny narástol o 49 percent a dosiahol úroveň 8,4 milióna eur. Informovala o tom Medusa.
Skupina v porovnaní s rokom 2022 vlani obslúžila o 12 percent viac zákazníkov. V roku 2023 otvorila tri nové prevádzky - dve v Dubaji a jednu v Bratislave.
Úspešná bola aj na zahraničných trhoch. V Spojených arabských emirátoch medziročne násobne zvýšila tržby, v prevádzkach v Rakúsku a Česku rástli tržby na úrovni 7,5 percenta.
„Napriek náročným podmienkam sme aj naďalej investovali do ďalšieho rozvoja tak na Slovensku, ako aj v zahraničí. Od našej ambície neustále prinášať zákazníkom nové gastronomické zážitky v podobe nových reštaurácií a skvalitňovania služieb v tých existujúcich nemienime ustúpiť ani v ďalších rokoch,“ povedal Peter Štecko, riaditeľ skupiny Medusa.
Zvyšovanie efektivity v interných procesoch a ich štandardizácia bude podľa neho aj naďalej motorom pre optimalizáciu nákladov.
„Do roku 2024 vstupujeme s rešpektom a v očakávaní pozitívnejšieho vývoja ekonomickej situácie na Slovensku. S tým súvisí aj očakávaný rast tržieb, rozumne vybalansovaný medzi rast objemu a hodnoty,“ poznamenal.
„Naďalej investujeme podstatnú časť zisku do zveľaďovania existujúcich prevádzok, ako aj do otvárania nových konceptov reštaurácií. Veľký dôraz kladieme aj na rozvoj našich zamestnancov. Pracujeme na nastavení novej firemnej kultúry, ktorá súvisí so zmenami v riadiacej štruktúre a odovzdávaním kompetencií nástupníckej generácii. To sú naše interné kľúčové priority na najbližšie obdobie,“ dodal Štecko.