V utorok zverejnená výzva sa týka zabezpečenia hlavnej časti celého projektu, teda zabezpečenia stavebných a montážnych prác.

Podľa generálneho riaditeľa štátneho podniku Vodohospodárska výstavba Daniela Kvoceru sa vďaka európskemu grantu značne predĺži životnosť zariadení a zabezpečí sa plynulosť plavby v slovensko-maďarskom úseku Dunaja.

„Ide o rozsiahlu inováciu a modernizáciu. Keď si predstavíme, že len jedno krídlo dolných vrát má váhu približne 450 ton. Obe sa na mieste demontujú a nahradia novými. Montáž bude realizovaná priamo v danom profile. Stabilitu prepravy však chceme zabezpečiť najmä použitím vhodnejších a modernejších materiálov oproti súčasnému stavu. Očakávame viac ako štandardné prevádzkové parametre plavebných komôr so zaručenou bezpečnosťou a trvalú spoľahlivosť pri paralelnom využívaní oboch plavebných komôr,“ povedal D. Kvocera.

Cieľom projektu je zvýšenie intenzity a bezpečnosti vodnej dopravy. Zahŕňa štyri základné aktivity – výmenu horných a dolných vrát, modernizáciu súčasného hydraulického systému plnenia a vyprázdňovania plavebných komôr, opatrenia na stabilizáciu podložia a vývoj expertného kontrolného systému.

V priebehu leta budú vyhlásené verejné súťaže aj na zabezpečenie expertného kontrolného systému a stavebného dozoru.