Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour chce v spolupráci s chatbotom ChatGPT uľahčiť ľuďom nákupy. Systém zostaví nákupné zoznamy, kuchynské recepty a nakúpi prísady. To všetko za chvíľu.
Ak má človek málo času spísať si nákupný zoznam a žiadnu inšpiráciu, čo uvariť, pomôže mu robot. Volá sa Hopla a od piatku bude k dispozícii na úvodnej internetovej stránke francúzskeho reťazca. Stačí, ak s ním zákazník začne konverzáciu, a inteligentný robotický asistent zostaví nákupný zoznam, recept na varenie a sám naplní aj nákupný košík.
„Neviem čo na budúci týždeň variť, sme štyria, a ja mám rozpočet 50 eur,“ dá sa mu napríklad napísať. Hopla otázka spracuje a vytvorí päť receptov od bolonských špagiet cez zapečené cukety až po hubovú omeletu. Potom spíše prísady, ktoré sú na uvarenie týchto jedál potrebné, pričom berie do úvahy bežné produkty, ktoré by ľudia mali mať doma, ako je soľ, korenie alebo olivový olej.
Obchod zajtrajška
Keď sa produkty na obrazovke zobrazia, je možné ich jedným kliknutím pridať do nákupného košíka. Potom už ich stačí iba objednať a vyzdvihnúť na predajni, prípadne si ich nechať poslať domov.
Carrefour sa pri vytváraní technológie spojil so spoločnosťou OpenAI, ktorá vytvorila četbot ChatGPT. „Sme prví vo Francúzsku, kto používa túto technológiu,“ uviedol generálny riaditeľ Carrefouru Alexandre Bompard pri prezentácii projektu. Pre Bomparda je cieľom „urobiť krok vpred a vymyslieť obchod zajtrajška“. Najatí odborníci na umelú inteligenciu (AI) na technológii pracovali päť týždňov.
Aby sa predišlo akémukoľvek zneužitiu, ChatGPT, je na stránke Carrefouru naprogramovaný tak, aby odpovedal len na otázky týkajúce sa jedla. „Nie som oprávnený odpovedať,“ napíše, ak je žiadosť mimo rozsahu jeho kompetencií.