Rivali Bernarda Arnaulta môžu dosvedčiť, že tento najbohatší Európan neznáša prehru. Magnátovi sa už napríklad podarilo premeniť svoj konglomerát Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) na najväčšiu firmu s luxusným tovarom na svete. „Milujem byť číslo jedna,“ prezradil 75-ročný Francúz denníku Telegraph. Arnault je v súčasnosti piatym najbohatším mužom sveta, no neraz rebríčku agentúry Bloomberg dominoval aj na prvej priečke.
Túžba po víťazstve je niečo, čo má spoločné s najlepšími vrcholovými športovcami. Napriek sponzorovaniu Amerického pohára, partnerstvám s hviezdami športového neba a láske k tenisu, sa Arnault z podnikateľského hľadiska športu vyhýbal. Ako nadaného klaviristu ho vždy viac lákalo umenie. Zdá sa, že jeho vkus sa začína meniť.
Konglomerát LVMH podporil tohtoročné olympijské hry v Paríži sumou 150 miliónov eur. Začiatkom októbra sa zas firma na desať rokov stala globálnym partnerom Formuly 1, čím si vyslúžila miesto po boku ďalších sponzorov vrátane DHL, Heinekenu, MSC Croisieres, Pirelli a Qatar Airways.
Aby toho nebolo málo, minulý týždeň zahraničné médiá informovali, že rodina Arnaultovcov chce spolu s Red Bullom odkúpiť francúzsky futbalový klub Paris FC, ktorého hodnota je vyše 90 miliónov eur. Podľa dohody získajú Arnaultovci 55-percentný podiel. Red Bull, ktorý už vlastní futbalové kluby RB Leipzig, Salzburg a New York, bude mať menšinový podiel vo výške 15 percent. Zvyšných 30 percent si ponechá Pierre Ferracci, súčasný predseda a väčšinový akcionár Paris FC.
Telegraph špekuluje, či slabnúce predaje luxusných tovarov nie sú tým, čo prinútilo LVMH venovať športu viac pozornosti. Počas pandémie sa konglomerátu mimoriadne darilo, no nedávne oslabenie dopytu v Číne a Japonsku sa už odrazilo aj na tržbách, ktoré v treťom štvrťroku 2024 klesli. Cena akcií LVMH sa od marca prepadla na 625 eur. Napriek tomu je v porovnaní s hodnotou na začiatku pandémie v marci 2020 dvojnásobne vyššia.