Americké námorníctvo si v roku 2020 vybralo americkú vetvu talianskej spoločnosti Fincantieri za účelom budovania novej flotily fregát. Tento typ plavidla mal byť podľa Bloombergu drahšou a lepšie obrnenou náhradou za problematický model vojenskej lode LCS (Littoral Combat Ship).
Fincantieri Marinette Marine so sídlom vo Wisconsine bol povinný dodať prvých desať fregát do apríla 2026. Zdá sa, že sa omešká o 36 mesiacov, pričom hovorca spoločnosti Eric Dent hovorí o najhoršom možnom scenári.
Za omeškanie môže neschopnosť FMM zabezpečiť potrebné úrovne kvalifikovaných pracovníkov. Firma totiž vykázala neobyčajne „zlú retenciu pracovnej sily a vysoké úrovne odchodov“. Vyplynulo to z prezentácie, ktorú už videli zástupcovia Pentagónu. FMM bude podľa nej v roku 2025 potrebovať 1600 kvalifikovaných pracovníkov, pričom v súčasnosti ich má k dispozícii vyše deväťsto.
„Neskúsená pracovná sila a nadriadení sú stálym problémom všetkých námorných programov a výsledkom strmého nárastu pracovnej sily potrebnej na dosiahnutie výkonu vo všetkých lodeniciach," dodala riaditeľka amerického Štátneho kontrolného úradu Shelby Oakleyová, ktorá dohliada na hodnotenie zmlúv v oblasti obranného priemyslu.