Pasažieri lietajúci spoločnosťou EasyJet boli nútení v rámci poplatkov za batožinu a miesta minúť milióny libier. Firma tak bola schopná vykompenzovať svoje zimné straty, píše The Telegraph.
EasyJetu sa vďaka poplatkom v kombinácii s päťnásobne vyššími cenami leteniek podarilo v období od októbra do decembra 2022 znížiť stratu pred zdanením z 213 miliónov libier na 133 miliónov.
Letecká spoločnosť sa počas pandémie koronavírusu začala zameriavať na „vedľajší“ príjem, čím sa priblížila svojim nízkonákladovým rivalom, akými sú Ryaniar či Wizz. S touto iniciatívou prišiel bývalý prevádzkový riaditeľ Peter Bellew, ktorý predtým pracoval pre Ryanair.
Počas posledných troch mesiacov roka 2022 sa firme EasyJet podarilo vedľajšie príjmy v porovnaní s úrovňami pred pandémiou takmer zdvojnásobiť, a to aj vďaka predaju jedla a nápojov na palube.
Zákazníci v súčasnosti za doplnkové služby míňajú každý zhruba 20 libier, čo v porovnaní s rokom 2022 predstavuje nárast o 36 percent.
Podobne ako Ryanair, aj EasyJet v januári 2023 zaznamenala rekordný počet rezervácií, keďže verejnosť sa snaží využiť uvoľnenie covidových opatrení.