Lieky používané na chudnutie predstavujú skutočné riziko pre spoločnosti ponúkajúce rýchle občerstvenie, ale aj sladené nápoje či návykové látky vrátane alkoholu a cigariet. V dôsledku enormného záujmu o injekcie, ako je Ozempic, hrozí, že ľudia budú menej konzumovať výrobky spoločností PepsiCo, Lay's, McDonald's a Altria Group. Podľa stratégov Barclays by rastúca popularita liekov na chudnutie mohla poškodiť dopyt po nezdravých potravinách a nápojoch a ovplyvniť aj ceny ich akcií, uvádza Bloomberg. Napríklad, index balených potravín sa tento rok znížil o približne 14 percent.
Niektoré spoločnosti však budú profitovať zo šírenia týchto liekov, napísali stratégovia Barclays. Napríklad americká zdravotnícka spoločnosť CVS Health by mohla mať úžitok, ak by viac spotrebiteľov získalo recepty na lieky proti obezite. Jej divízia zdravotného poistenia Aetna by sa mohla tešiť, ak by ľudia schudli.
Barclays navrhuje zaťažiť spoločnosti, ktoré by mohli mať prospech z liekov na báze GLP-1 hormónu a chrániť tie, ktoré kvôli nim utrpia. Manažérske tímy stále určujú, ako lieky proti obezite ovplyvnia ich podnikanie. Potvrdzuje to aj Steve Cahillane, výkonný riaditeľ výrobcu snackov Kellanova, ktorý uviedol, že spoločnosť študuje vplyv týchto liekov na stravovanie spotrebiteľov, aby mohla podľa potreby upraviť svoje podnikanie.