Facebook roky poskytoval inzerentom možnosť, aby zameriavali svoje reklamy na konkrétnych používateľov na základe údajov zozbieraných spoločnosťami, ako sú Acxiom či Experian. Teraz sa však tento systém s označením Partner Categories rozhodol ukončiť.
„Hoci je to v odvetví bežná prax, domnievame sa, že tento krok, teda ukončenie (Partner Categories) počas šiestich mesiacov, pomôže zlepšiť súkromie ľudí na Facebooku,“ uviedla spoločnosť. Odmietla sa však vyjadriť k tomu, aký vplyv bude mať tento krok na jej príjmy z reklamy.
Spoločnosť Facebook sa v posledných dňoch stala stredobodom pozornosti kvôli správam, že britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávnene získala informácie o 50 miliónoch používateľov Facebooku a využila ich okrem iného pri vývoji softvérových nástrojov na podporu volebnej kampane Donalda Trumpa v roku 2016.