Automobilový koncern Stellantis zrejme presunie výrobu niektorých modelov čínskeho výrobcu elektromobilov Leapmotor do Európy, ak vstúpia do platnosti clá na dovoz, ktoré tento týždeň oznámila Európska únia.

Firma sa obáva potenciálnych dodatočných nákladov, uviedol generálny riaditeľ Carlos Tavares. Skupina už minulý mesiac oznámila, že elektromobily sa môžu nakoniec vyrábať mimo Číny, čiastočne aj vzhľadom na rastúce globálne obchodné napätie.

Európska únia informovala automobilky čínske automobilky na dodatočné clá na dovoz elektromobilov po zistení, že čínski výrobcovia dostávali štátne dotácie, ktoré porušovali obchodné pravidlá. Toto rozhodnutie vyvolalo ostrú reakciu zo strany Číny a predznamenalo odvetné opatrenia.

Zvýšenie cla oproti súčasným desiatim percentám sa bude líšiť v závislosti od miery spolupráce jednotlivých automobiliek pri vyšetrovaní. Spoločnosť BYD bude platiť dodatočných 17,4 percenta, SAIC Motor 38,1 percenta. Ostatní výrobcovia budú podliehať priemernej sadzbe.

Tieto hodnoty však ešte nie sú isté. Nemeckí predstavitelia naznačili, že vláda pracuje na zamedzení alebo aspoň zmiernení prvotného návrhu. Argumentujú, že eskalácia obchodného napätia spôsobí viac škody ako úžitku.

Potenciálnym miestom, kde by sa mohli vyrábať vozidlá od Leapmotor, by mohol byť závod v poľskom meste Tychy, ktorý v súčasnosti vyrába Jeep Avenger.

Ďalšie dôležité správy

Alfa Romeo Junior
Neprehliadnite

Automobilka Stellantis chce dosiahnuť plné využitie kapacít svojich tovární v Taliansku