Čínska maloobchodná platforma Temu čelí kritike zo strany Európskej komisie za klamlivé obchodné praktiky, ako sú falošné zľavy a zavádzajúce recenzie. Temu má jeden mesiac na to, aby reagovala na obvinenia a prijala nápravné opatrenia, inak jej hrozia vysoké pokuty.
Európska komisia v spolupráci s národnými spotrebiteľskými úradmi, vedenými Belgickom, Nemeckom a Írskom, vydala výstrahu pre čínsku e-commerce platformu Temu. Vyšetrovanie odhalilo praktiky, ktoré porušujú práva spotrebiteľov vrátane falošných zliav a prehnaných recenzií, informuje euronews.com. Temu tiež používa zavádzajúce informácie, ako je nadhodnotenie dostupnosti produktov či odpočítavací časovač, ktorý vytvára umelý pocit naliehavosti u kupujúceho.
Komisia upozornila aj na to, že Temu nedostatočne informuje používateľov o ich práve na vrátenie tovaru a neposkytuje jasné kontaktné údaje pre sťažnosti. Medzi ďalšie kritizované praktiky patrí použitie hry „otočte kolesom šťastia“, pri ktorej chýbajú jasné informácie o podmienkach a odmenách.
Európska únia sa pre Apple stala čiernou dierou na peniaze
Ak Temu v priebehu jedného mesiaca neodpovie na výzvu Komisie uspokojivým plánom nápravy, spoločnosť môže čeliť výrazným pokutám. „Je veľmi pozitívne vidieť, že dve skupiny regulačných orgánov spolupracujú na riešení pochybení Temu. Ak Temu okamžite nesplní požiadavky, úrady budú musieť ukázať silu a začať ukladať veľké pokuty,“ uviedol generálny riaditeľ európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC Agustín Reyna.
Dodal, že tento postup zvyšuje tlak na Temu, aby dodržiavala európske zákony. „Je neprijateľné, že Temu posiela do EÚ množstvo produktov vrátane nebezpečných hračiek či elektroniky, a úplne ignoruje spotrebiteľské právo a nedávno schválený Zákon o digitálnych službách (DSA).“
Temu má v EÚ približne 45 miliónov návštevníkov mesačne.