Pokles výroby a predaja automobilov v Európe v porovnaní s obdobím pred pandémiou a čínska konkurencia predstavujú pre európske automobilky vážnu výzvu. Na Slovensku je situácia stabilná, keďže automobilky majú na nasledujúce tri roky zabezpečenú produkciu, ale na udržanie konkurencieschopnosti potrebujú nové produkty, upozornil prezident Zväzu automobilového priemyslu Alexander Matušek.

Zväz presadzuje tri kľúčové priority, a to zníženie výrobných nákladov, zabezpečenie dostatku kvalifikovaných pracovníkov a podporu environmentálnej udržateľnosti výroby.

Petr Novák z českého AutoSAP upozornil aj na hroziace pokuty za nesplnené emisné ciele, ktoré by mohli dosiahnuť až 15 miliárd eur. Poukázal tiež na geopolitické riziká a legislatívne výzvy, zároveň ale vyzdvihol rekordný rast českej výroby, ktorá by mala v tomto roku dosiahnuť 1,4 milióna vozidiel. „Tieto čísla robia z Českej republiky európsku výnimku,“ uviedol.

Automobilový priemysel je pripravený na bezemisnú budúcnosť, masovému rozšíreniu elektromobility ale bráni nedostatočný dopyt, chýbajúca infraštruktúra a zložitá regulácia. Podiel elektromobilov v Európe je v súčasnosti na nízkej úrovni, keď dosahuje len desať percent z celkového objemu, pričom pôvodný odhad do roku 2025 počítal s 20 až 25 percentami.

Ďalšie dôležité správy

KK8 Boulogne-Billancourt - Na archívnej snímke z 24. januára 2019 automobil Renault parkuje pred sídlom spoločnosti vo francúzskom Boulogne-Billancourt. Nadnárodný koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) stiahol ponuku na fúziu s francúzskou automobilkou Renault v hodnote 35 miliárd USD (31,29 miliardy eur). FOTO TASR/AP
This photo taken on Thursday, Jan. 24, 2019 show a Ranult car parking outside the French carmaker headquarters in Boulogne-Billancourt, outside Paris, France. French carmaker Re
Neprehliadnite

Európske automobilky vykazujú známky oživenia, no investori zostávajú skeptickí