Magnetické prúžky, ktoré dlhé roky dominovali na bankomatových kartách, hotelových kľúčoch a cestovných lístkoch, sa stávajú zastaranou technológiou. Čoraz viac ich nahrádzajú modernejšie a bezpečnejšie riešenia.
Príbeh profesora Stevena Murdocha z University College London, ktorý omylom znehodnotil hotelový kľúč tým, že ho nosil v blízkosti smartfónu, poukazuje na jeden z mnohých dôvodov, prečo magnetické prúžky strácajú na popularite. Roky dbal na to, aby nedával karty s magnetickými prúžkami vedľa telefónu, pretože magnety v smartfónoch dokážu znehodnotiť dáta na týchto prúžkoch. Tzv. magstripe hotelové kľúčové karty sú už ale dnes zriedkavé, keďže ich čoraz viac nahrádzajú bezkontaktné karty s technológiou RFID.
Magnetický prúžok, vynájdený v 60. rokoch inžinierom IBM, bol revolučnou technológiou, ktorá sa rozšírila do rôznych oblastí: od bankových kariet cez lístky na vlaky až po identifikačné karty, informuje BBC. Technológia, ktorá kedysi dominovala, začína byť nahrádzaná ekologickejšími a pohodlnými alternatívami, ako sú čiarové kódy a opakovane použiteľné bezkontaktné karty.
Aplikácia, ktorá si zákazníkov udržiava drzosťou a vydieraním, má rekordné zisky
Spoločnosť Mastercard od tohto roka prestáva vyžadovať od bánk, aby na debetných a kreditných kartách používali magnetické prúžky. V oblasti predaja lístkov sa nové technológie považujú za ekologickejšie a bezpečnejšie. Navyše, magnetický prúžok môže byť ľahko znehodnotený, ak sa omylom dostane do kontaktu s magnetom, čo pri novších technológiách nehrozí.
Alternatívou k magnetickým prúžkom sú termálne tlačené papierové lístky, podobné účtenkám, ktoré testujú na viacerých železničných staniciach v Spojenom kráľovstve. Tieto lístky obsahujú QR kód, ktorý je možné použiť na skenovanie pri priechodoch cez turnikety. Na zadnej strane je ďalší kód na zabránenie falšovania lístkov.
Šéf komerčného rozvoja spoločnosti Northern, prevádzkujúcej vlaky Stuart Taylor uviedol, že až 70 percent zákazníkov spoločnosti si kupuje digitálne lístky.