Medziročne vzrástol počet elektromobilov na slovenských cestách o takmer 60 percent. Zrýchlilo sa aj tempo, akým pribúdajú nové registrácie, v prvom polroku bolo registrovaných o 45 percent viac nových elektromobilov ako rok predtým. V rámci Európskej únie ale Slovensko zostáva na chvoste. Ako dodáva Slovenská asociácia pre elektromobilitu (SEVA), rýchlejšiu adaptáciu elektromobility by podporila štátna pomoc z plánu obnovy.
Vo februári tohto roka pritom vláda na výjazdovom rokovaní v Košiciach verejne sľúbila podporu rozvoja elektromobility a poverila príslušných ministrov, aby konali. Viaceré úlohy zamerané aj na rozvoj elektromobility na cestách mali byť splnené do 30. júna tohto roka. A to vrátane finálneho rozhodnutia, či a ako vláda plánuje podporiť registrácie elektromobilov formou priamej podpory pri ich kúpe.
„Slovenská vláda urobila dôležitý krok a dala za úlohu posúdiť možnosti na prijatie opatrení na zvýhodnenie obstarávania elektromobilov v kategóriách vozidiel M a N vrátane obstarávania vozidiel formou leasingu,“ uviedol riaditeľ SEVA Patrik Križanský Bez takýchto konkrétnych opatrení podľa neho riskujeme, že ešte viac zaostaneme za našimi susedmi, ktorí už začali svoje programy implementovať napríklad aj z plánu obnovy. „V Česku práve vďaka tomu uzavreli jún s rekordným počtom registrovaných elektromobilov,“ dodal.
Za prvý polrok 2024 pribudlo na slovenských cestách viac batériových elektrických vozidiel zaregistrovaných ako individuálny dovoz v porovnaní s predajmi nových vozidiel od oficiálnych zastúpení. Veľký podiel na tom má značka Tesla, ktorej všetky vozidlá sú vzhľadom na neexistenciu zastúpenia značky na slovenskom trhu registrované ako individuálne dovezené.