Elektrolux uviedol, že dopyt po tovare v Európe a Spojených štátoch výrazne klesol v treťom štvrťroku, pričom veľké zásoby v maloobchodoch a nerovnováha v dodávateľskom reťazci zvyšovali náklady a aj neefektívnosť.

„Očakáva sa, že zisky skupiny v treťom štvrťroku výrazne klesnú v porovnaní s druhým štvrťrokom 2022, a to aj bez zahrnutia jednorazových nákladov na odchod z ruského trhu," uviedla skupina vo svojom vyhlásení.

Za obdobie od apríla do júna zaznamenal Electrolux slabší prevádzkový zisk, než sa očakávalo, vo výške 560 miliónov švédskych korún (približne 53 miliónov eur).

„Program, ktorý zavádzame s okamžitou platnosťou, sa zameria na znižovanie variabilných nákladov, pričom osobitnú pozornosť bude venovať eliminácii nákladovej neefektívnosti v našom dodávateľskom reťazci a výrobe,“ doplnila spoločnosť.

Electrolux síce značne investoval do svojich závodov v Severnej Amerike, no generálny riaditeľ Jonas Samuelson sa vyjadril, že pandémia a nedostatok komponentov oddialili nábeh miestnej výroby.

J. Samuelson predpokladá, že európski zákazníci budú naďalej odkladať nákupy.

Cena akcií spoločnosti Electrolux, medzi ktorej značky patrí aj Frigidaire, klesla na najnižšiu úroveň v tomto roku.

Electrolux uviedol, že vo svojej správe za tretí štvrťrok, ktorá má byť vydaná 28. októbra, detailne zadefinuje ciele zníženia nákladov a náklady na reštrukturalizáciu.