V Bratislave pribudne 30 nových jednosmerných, nízkopodlažných a klimatizovaných električiek. Na ich nákup vyhlásil Dopravný podnik Bratislava (DPB) verejné obstarávanie. TASR o tom informovala hovorkyňa dopravcu Ľubica Melcerová.

24 metrov dlhý, trojčlánkový hybridný trolejbus otestujú v Bratislave
Neprehliadnite

Bratislava testuje v uliciach jeden z najdlhších trolejbusov na svete

Nové električky majú v hlavnom meste umožniť obnoviť časť vozidlového parku DPB nahradením najstarších vozidiel. Tým sa má zvýšiť poskytovaná prepravná kapacita, ale aj komfort cestovania v MHD. „Budú mať totiž výkonnú klimatizáciu, determálne sklá a inovovaný informačný systém, aký poznajú cestujúci z 11 nových autobusov, ktoré jazdia na letisko. Zobrazuje napríklad prestupy v reálnom čase," priblížila Melcerová. Vďaka 30 novým električkám má byť v roku 2023 v uliciach Bratislavy 75 percent električiek moderných a nízkopodlažných.

DPB finalizuje aj prípravu podmienok na vyhlásenie verejného obstarávania na nákup ďalších desať obojsmerných, nízkopodlažných električiek, ktoré pomôžu zredukovať aj potrebu náhradnej autobusovej dopravy počas modernizácie električkových tratí. Dopravca začal v súvislosti plánovaným predĺžením električkovej trate v Petržalke pripravovať aj projekt na nákup ďalších električiek, ktoré budú mať o 50 percent vyššiu kapacitu ako súčasné bratislavské električky. Od projektových zámerov predložených ministerstvu dopravy očakáva DPB výrazné kvalitatívne zlepšenie cestovania MHD v Bratislave.

Na snímke aktuálny stav bulváru Mlynské nivy. Otvorenie bulváru pre automobilovú a mestskú hromadnú dopravu (MHD), ako aj pre peších a cyklistov by sa malo uskutočniť začiatkom novembra. V Bratislave 21. októbra 2020. FOTO TASR - Dano Veselský
Neprehliadnite

Mlynské nivy sa od pondelka otvoria pre osobnú aj verejnú dopravu

Vysoká úroveň cestovania hromadnou dopravou je jedinou cestou, ako pomôcť Bratislave s jej kritickou dopravnou situáciou. Bez zvýšenia podielu cestujúcich v prostriedkoch MHD nie je možné zlepšiť kvalitu života v metropole," skonštatoval predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský. Obnova vozidlového parku je podľa neho nevyhnutnou súčasťou snáh dopravného podniku o prilákanie väčšieho množstva ľudí do verejnej dopravy. „Na to sa snažíme v čo najväčšej možnej miere využiť dostupné prostriedky z eurofondov," poznamenal Rybanský.