Michael Mauer, ktorý takmer dvadsať rokov navrhuje dizajn Porsche 911 a Cayenne, hovorí, že noví čínski konkurenti s elektromobilmi nútia manažérov a dizajnérov v Nemecku spozornieť v dôsledku riskantných konceptov vozidiel.
„Tieto startupy, ktoré nemajú žiadne dedičstvo, dokážu robiť veci úplne inak,“ povedal šéf dizajnu Porsche a Volkswagen v rozhovore pre Bloomberg. „Ako dizajnér to považujem za pozitívnu vec, pretože manažment musí myslieť otvorenejšie.“
Nemecko je už dlho v popredí automobilového dizajnu s trvalými klasikami ako Volkswagen Beetle, Porsche 911 a okamžite rozpoznateľnými sedanmi BMW a Mercedes-Benz. Tesla však tradičných výrobcov pri prechode na elektromobily predbieha. Nová éra áut na batériový pohon si vyžaduje modernejší prístup k vzhľadu a funkčnosti automobilov, ktoré zostávajú hlavnou prioritou zákazníkov, vyberajúcich si svoje ďalšie vozidlo.
Nové štandardy v tomto odvetví sa rýchlo vyvíjajú – od ultramoderného dizajnu, ako je Cybertruck od spoločnosti Tesla a P7 od Xpeng až po palubné funkcie, ako je 3-D prístrojová doska Li Auto a masážne sedadlá v modeloch Zeekr skupiny Zhejiang Geely Holding Group.
Generálny riaditeľ VW Oliver Blume v septembri pridal dizajn do zoznamu priorít v snahe prilákať viac kupcov elektromobilov a zastaviť pokles na trhu v Číne. M. Mauer, ktorý vedie dizajnérsky tím Porsche od roku 2004, to prirovnáva ku „kameňu, ktorý hodíte do budúcnosti“, s tým, že „trafiť sa presne, ísť dostatočne ďaleko do budúcnosti, ale nie príliš ďaleko, je skutočnou výzvou“.
Dizajnér spomína na prepracovanie vzhľadu BMW pred viac ako desiatimi rokmi, keď vtedajší hlavný dizajnér spoločnosti Chris Bangle predefinoval rad 5 a 7. Zatiaľ čo puristi spočiatku zmeny odmietali, M. Mauer povedal, že to v konečnom dôsledku pomohlo BMW dostať sa do pozície modernejšieho výrobcu automobilov, ktorý by mohol získať ďalších zákazníkov.
Nové dizajny podľa neho musia odrážať zážitok z jazdy, ktorý je oveľa viac prepojený s vonkajším svetom prostredníctvom softvéru a aplikácií. Problémom je dosiahnuť správnu rovnováhu. „Verím, že najmä nemecký automobilový priemysel má potenciál byť lepší,“ povedal.