Rekonštrukcia a modernizácia je súčasťou balíka investícií podporených z eurofondov v celkovej výške takmer 14 miliónov eur, ktorý zahŕňa aj úschovňu bicyklov s nabíjacou stanicou pre elektrobicykle, nové nízkopodlažné autobusy, výstavbu tepelného čerpadla na vykurovanie objektu stanice a tiež nové technické riešenia.
V Košickom samosprávnom kraji nám záleží na tom, aby sme pre našich obyvateľov a návštevníkov zabezpečili kvalitné služby prímestskej autobusovej dopravy. Je totiž vo verejnom záujme nás všetkých, aby sme stále viac využívali hromadnú dopravu a postupne presadli z áut do autobusov. Preto vítam, že ARRIVA ako jeden z našich dopravcov a partnerov využíva eurofondy aj vlastné zdroje na neustále zvyšovanie kvality cestovania v našom kraji. Integrované dopravné riešenia, nové autobusy, dostupné úschovne bicyklov či využívanie obnoviteľných zdrojov energie – to všetko pomáha zvyšovať atraktivitu a udržateľnosť verejnej osobnej dopravy v súlade s koncepciou dopravy KSK,“ povedal Rastislav Trnka, košický župan.
Okrem revitalizácie autobusového terminálu realizovala spoločnosť ARRIVA Michalovce s podporou eurofondov aj nákup nových autobusov, modernizáciu tarifno-informačného systému, vybudovala úschovne bicyklov a elektrobicyklov a nové zdroje tepla na báze obnoviteľných zdrojov energie. “Sme hrdí na naše projekty podporené z operačného programu IROP, pretože zlepšujú infraštruktúru, bezpečnosť, ale aj organizáciu dopravy. Obnovený autobusový terminál má všetko, čo cestujúci očakávajú v 21. storočí, od praktických riešení zameraných na podporu funkcií dopravného uzla až po vyššiu kultúru cestovania, ku ktorej veľkou mierou prispievajú aj nové nízkopodlažné autobusy nasadené v troch okresoch,“ uviedol Gejza Sačko, generálny riaditeľ ARRIVA Michalovce.
Celkovo ide o 44 moderných nízkopodlažných dvojdverových autobusov SOR ICN 12,3 s dĺžkou 12 m a 10 nízkopodlažných autobusov IVECO Rošero FIRST FCLLI s dĺžkou 8 m, ktoré spĺňajú najprísnejšiu normu. Okrem bezplatného wifi pripojenia a klimatizácie sú vybavené aj elektronickými informačnými tabuľami a vnútorným elektronickým informačným panelom. Autobusy disponujú rampou uľahčujúcou nástup pasažierov s vozíkom alebo detským kočíkom. Pre vyššiu bezpečnosť cestujúcich i vodiča je súčasťou výbavy vozidiel aj kamerový systém a systém GPS pre monitorovanie polohy. Cestujúci určite ocenia aj možnosť dobíjania mobilných zariadení prostredníctvom USB zásuvky. Autobusy boli zaradené na prímestské linky v okresoch Michalovce, Trebišov a Sobrance, ako aj v regióne Medzibodrožia a Použia. Vďaka tejto obnove klesol priemerný vek vozidlového parku na 5,5 roka.
Obnova vozového parku znamená aj benefity v podobe čistejšieho ovzdušia a energetickej úspory, ktoré sú dlhodobé, čo má veľký význam pre obyvateľov celého regiónu.