Metro v Madride sa rozhodlo znížiť počet vlakov v prevádzke, aby sa vyrovnalo s prudko rastúcimi cenami elektriny. Oznámila to spoločnosť Metro de Madrid, ktorá prevádzkujúce metro v španielskom hlavnom meste.
Premrštená cena elektriny
Konkrétnejšie, spoločnosť znížila počet vlakov v prevádzke v priemere o 10 percent, uviedol hovorca Metro de Madrid. Redukcia počas dopravnej špičky je však miernejšia, na úrovni 4 percentá, čo znamená, že bude premávať 311 namiesto 324 súprav, dodal.
„Premrštená cena elektriny prinútila metro pristúpiť k opatreniam, ktoré budú znamenať úsporu denných nákladov,“ povedal hovorca.
Podľa prevádzkovateľa madridského metra zníženie počtu vlakov predĺži čakacie doby len o „niekoľko sekúnd“ a nepovedie k preplneniu vlakov, pretože osobná doprava zostáva stále nižšia ako pred začiatkom pandémie ochorenia covid-19.
Madridské metro s viac ako 300 stanicami je jedným z najväčších v Európe a spája celé mesto a časť predmestí.
Skok v nákladoch
Španielsko, podobne ako iné európske krajiny, zápasí s prudko rastúcimi cenami plynu a elektriny, ktoré tlačí nahor stúpajúci dopyt, vďaka zotavovaniu hospodárstva z pandémie a tiež invázie Ruska na Ukrajinu.
Spoločnosť Metro de Madrid uviedla, že jej denný účet za elektrinu už vyskočil na 800 000 eur z pôvodných 120 000 eur.
Vo februári 2022 sa napríklad účet spoločnosti za elektrinu vyšplhal na 12,2 milióna eur z 3,4 milióna eur v rovnakom mesiaci minulého roka, uviedol hovorca.
Ale spotrebiteľská skupina FACUA tvrdí, že skok v nákladoch na energiu bol len „zámienkou“ na obmedzenie služieb. To podporí používanie áut a spôsobí väčšie znečistenie ovzdušia. Konzervatívna regionálna vláda v Madride, ktorá vlastní spoločnosť prevádzkujúcu metro, vylúčila zvýšenie cestovného.