Nemecký módny dom Hugo Boss rozširuje výrobné kapacity bližšie k svojmu európskemu domovu, aby znížil závislosť firmy od juhovýchodnej Ázie. Rozhodnutie spoločnosti padlo v čase, keď sa globálne zásobovacie reťazce ocitltli v dôsledku koronakrízy pod nesmiernym tlakom.

Neprehliadnite

Sú aj dôležitejšie veci ako móda a dizajn, no podpora lokálneho je plusom pre domácu ekonomiku

Firma má problém so zásobovaním

Šéf spoločnosti Daniel Grieder, ktorého cieľom je do roku 2025 zdvojnásobiť obrat firmy na štyri miliardy eur pre Financial Times povedal, že narušenie zásobovacích reťazcov  spôsobené nedostatkom dodávok, ich meškaním či zvýšením prepravných nákladov vytvára pre Huga Bossa a konkurenčné firmy „neskutočné výzvy". 

Hugo Boss v reakcii na najnovší vývoj rozširuje svoje výrobné kapacity v tureckom Izmire, povedal Grieder s tým, že firma má v pláne prijať ďalšiu tisícku nových pracovníkov, čím sa počet jej zamestnancov zvýši o tretinu.

Lokálne značky
Neprehliadnite

Lokálne módne značky sa zamerali na udržateľnosť a ich tržby rastú

Má tiež v úmysle zvýšiť vo svojom tureckom výrobnom závode investície do strojov a zariadení. Grieder takisto prisľúbil, že ukončí dlhoročný „zimný spánok" spoločnosti, ktorú sa jej predchádzajúci majiteľ britský investičný fond Permira bez väčšieho úspechu pokúsil zmeniť z prémiovej na luxusnú značku.

Najviac sa vyrába v juhovýchodnej Ázii

Továreň v Izmire, ktorá pracuje od roku 1999, je najväčším výrobným závodom Hugo Boss a šije hlavne spoločenské odevy.  Okrem toho má spoločnosť výrobné závody v Nemecku, Poľsku a Taliansku, ktoré spolu s továrňou v Izmire predstavujú 20 percent jej odevnej výroby.

Ďalších 30 percent pochádza od dodávateľov v Európe alebo jej blízkosti, pričom Hugo Boss tvrdí, že v budúcnosti sa tento podiel ešte zvýši aj napriek tomu, že veľká časť odevného priemyslu sa spolieha na produkciu juhovýchodnej Ázie, kde je oveľa lacnejšia pracovná sila.

„Našou stratégiou pre budúcnosť je vyrábať viac odevov v blízkosti ich odbytíšť," dodal Grieder s tým, že produkty určené na americký trh sa budú vyrábať v Amerike,  pričom to isté bude platiť aj pre ázijské a európske trhy.

Reálny dosah investície Volkswagenu ukáže čas
Neprehliadnite

Nemecké spoločnosti sú na Slovensku dosť spokojné, rady by zamestnali viac ľudí