Úsek diaľnice D1 Turany – Hubová s tunelmi Korbeľka a Havran je o krok bližšie k výstavbe. Hovorkyňa ministerstva dopravy Petra Poláčiková v utorok potvrdila, že sfinalizovali proces posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) so zameraním na vodu. Námietkam aktivistov voči výnimke z vodnej EIA v odvolacom konaní nebolo vyhovené. Rezort dopravy tak môže ukončiť proces vyhodnocovania z pohľadu environmentálnych dosahov.

Odvolacie konanie voči výnimke z vodnej EIA, ktorú udelil Okresný úrad v Žiline, viedlo ministerstvo životného prostredia. „OÚ Žilina v konaní postupoval v súlade s vodným zákonom, zaoberal sa všetkými pripomienkami v rámci správneho konania a rozhodol v súlade s platnými legislatívnymi predpismi na úseku štátnej vodnej správy a správnym poriadkom,“ konštatuje v zverejnenom rozhodnutí envirorezort. Na doplňujúce otázky k výsledku konania MŽP od piatka (14. 6.) nezareagovalo.

Minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru-SD) v máji ohlásil, že verejné obstarávanie na zhotoviteľa plánujú vyhlásiť v lete. Odhadovaná suma za výstavbu zhruba 13-kilometrového úseku diaľnice D1 Turany – Hubová predstavuje 1,9 miliardy eur. Suma v sebe okrem nákladov na samotnú výstavbu zahŕňa aj všetky ostatné náklady, teda kompenzačné opatrenia, výkup pozemkov či prípravu staveniska. Ministerstvo už na diaľničný úsek podalo žiadosť o vydanie územného rozhodnutia. Ide o poslednú nerozostavanú časť diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami.

Ďalšie dôležité správy

Na snímke úzkorozchodné vozne ZSSK Cargo stoja zaradené do súprav na železničnej stanici Čierna nad Tisou.
Neprehliadnite

Prepojenie kamiónov a vlakov. Dopravcovia vidia budúcnosť logistiky v kombinovanej doprave