Národná diaľničná spoločnosť (NDS) za prvý štvrťrok tohto roka predala vyše 1,2 milióna elektronických diaľničných známok. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka ide o nárast takmer desať percent. Najpredávanejšia v prvom kvartáli tohto roka bola desaťdňová diaľničná známka.
„Kým počas prvých troch mesiacov roku 2023 Národná diaľničná spoločnosť predala vyše 1,1 milióna elektronických diaľničných známok (eDZ), za prvé tri mesiace tohto roka je to vyše 1,2 milióna kusov eDZ, čo predstavuje nárast o približne 104-tisíc. Príjem z úhrady eDZ dosiahol 36,3 milióna eur, čo je takmer o sedem percent viac oproti prvému štvrťroku 2023,“ uviedla NDS. Pre zahraničné vozidlá bolo v prvom kvartáli 2024 zakúpených vyše 500-tisíc elektronických známok, čo predstavuje 40 percenta z predaja.
Väčšinu známok (približne 84 percent) uhradili bezhotovostne. Cez internetovú stránku a mobilnú aplikáciu eznamka sa predalo 72 percent diaľničných známok. Najlepšie sa za prvý štvrťrok tohto roka predávala desaťdňová diaľničná známka, z ktorej sa predalo takmer 570-tisíc kusov. Nasledovala 365-dňová známka, ročná a 30-dňová známka .
Diaľničiari tiež upozornili na podvodné správy, ktoré sa za posledné mesiace šíria. Informujú napríklad o nevyplatených faktúrach, nezaplatených pokutách či nedoplatkoch za diaľničnú známku. „Ich odosielateľom nie je Národná diaľničná spoločnosť a portál eznamka.sk. Tá posiela oficiálne SMS len v troch prípadoch, podaní žiadosti napríklad o opravu, pri zakúpení diaľničnej známky a pred vypršaním platnosti diaľničnej známky. Tieto správy nikdy neobsahujú link na webstránku,“ pripomenula NDS.
NDS prevzala od začiatku roka 2024 predaj elektronických diaľničných známok od dovtedajšieho sprostredkovateľa predaja, spoločnosti SkyToll. Za prevzatie NDS zaplatila 990-tisíc eur, informovali diaľničiari koncom minulého roka. NDS tak aktuálne spravuje online predaj a niekoľko stoviek predajných miest.