Najvyšší súd v Dánsku rozhodol, že najväčší producent bravčového mäsa v Európe svojou reklamou zavádzal spotrebiteľov. Ide o vôbec prvý verdikt v oblasti greenwashingu, ktorý bol kedy v tejto krajine vynesený. O prípade informuje agentúra Bloomberg.
Skupina neziskových organizácií obvinila Danish Crown, že vo svojej marketingovej kampani z roku 2020 poskytol zavádzajúce informácie o svojej klimatickej stope. To malo v zákazníkoch vyvolať falošný dojem, že konzumácia bravčového mäsa je pre klímu dobrá.
Súd rozhodol, že Danish Crown musí zaplatiť pokutu 300-tisíc dánskych korún (40-tisíc eur) a uznať, že porušil zákony o reklame. Dánsky producent bravčového mäsa podľa hovorcu firmy Jensa Hansena nemal v úmysle zavádzať zákazníkov.
Danish Crown po kritike verejnosti kampaň v roku 2021 zrušil, no naďalej ju obhajoval. Firma sa odvolala na to, že jej cieľom bolo vyzdvihnúť jej záujem o zníženie emisií oxidu uhličitého pri výrobe bravčového mäsa.