Poznamenal, že národný letecký dopravca u ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) nenašiel pochopenie.

„Ja verím, že dospejeme k tomu, čo som vždy hovoril, že potrebujeme aspoň internú lietajúcu linku medzi Košicami, Popradom a Bratislavou, lebo nebudeme schopní udržať tieto letiská, najmä Poprad, v prevádzke. Je tam strašne veľa problémov pri prevádzke v Poprade a tie letiská sú 30 rokov zanedbané aj z hľadiska náletových plôch, aj z hľadiska techniky,“ dodal A. Danko.

Podľa neho je preto potrebné hľadať nejaký systém. „Jedna z ciest je národný letecký dopravca. To však nemôžeme pri súčasnej finančnej situácii siliť,“ zdôraznil s tým, že v tejto súvislosti viedol aj rokovania, ktoré odovzdal ministrovi dopravy v kontaktoch s určitými dopravcami.

Podotkol, že aj na Slovensku sa už používajú lietadlá na dopravu oveľa častejšie ako v minulosti. „Máme pomerne dobrú infraštruktúru letísk a my musíme hľadať nejakú koncepciu využitia,“ vyhlásil.

Zároveň skonštatoval, že je tiež „hriech“ nevyužívať Dunaj. „My sme jeden z mála štátov, ktorý toto zanedbal zo štátov, ktoré sa nachádzajú pri Dunaji. Len to chce naozaj zodpovednú a jasnú debatu, ale chce to aj väčšiu politickú moc,“ doplnil s tým, že Á. Érsek akceptoval, že by sa mohla pre odľahčenie dopravy v Bratislave urobiť nejakým spôsobom kyvadlová doprava pre smer Šamorín a obyvateľov oblastí pri Dunaji.

Ekonomický nezmysel

Analýzy zaoberajúce sa národným leteckým dopravcom sú plytvaním financií. Myslia si to opozičná SaS a hnutie OĽaNO, ktoré podľa vlastných slov na neopodstatnenosť tohto projektu upozorňovali.

Liberáli skonštatovali, že zaoberanie sa zriadením národného leteckého dopravcu vnímali od začiatku ako stratu času a mrhanie financiami. „Už pred pol rokom sme upozorňovali vládu a verejnosť na to, že zriadenie národného leteckého dopravcu je dopredu odsúdené na zánik. Tiež sme varovali, že vypracovanie analýz za 57-tisíc eur je vyhadzovanie peňazí von oknom. Ešte skôr než sa akákoľvek analýza začala robiť, bolo jasné, ako to celé dopadne,“ poznamenal poslanec za SaS Miroslav Ivan s tým, že peniaze za analýzu by mali byť zosobnené.

OĽaNO označilo národného leteckého aj vodného dopravcu za „ekonomický nezmysel“. Poslanec hnutia Ján Marosz tvrdí, že vláda by sa mala najskôr postarať o „kolabujúcu“ železničnú dopravu a až potom pracovať na nových projektoch.