Cukrovinkársky koncern Mondeléz International oznámil za štvrtý kvartál minulého roka rast tržieb takmer o dve tretiny, veľkou mierou však výsledky podporilo zvýšenie cien.
Objem predaja v dôsledku toho klesol a spoločnosť očakáva, že tento trend bude pokračovať aj v nasledujúcich mesiacoch.
Vo štvrtom kvartáli zaznamenal Mondeléz International, do portfólia ktorého patria značky ako Milka, Oreo, TUC, Côte d'Or, Toblerone či 7Days, zisk na úrovni 950 miliónov dolárov.
Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to znamená rast o 63 percent. Bez započítania jednorazových položiek dosiahla spoločnosť zisk 1,15 miliardy dolárov a na akciu 84 centov.
Tržby sa zvýšili o 7,1 percenta na 9,31 miliardy dolárov. Dopomohli k tomu vyššie ceny výrobkov, čo sa však odrazilo na miernom poklese objemu predaja.
Firma v tejto súvislosti dodala, že aj v tomto období eviduje slabší dopyt zákazníkov.