Už dávno pochopili, že skutočným stredobodom záujmu je zákazník a starostlivosť o jeho potreby.
Niektoré firmy stále váhajú s prechodom na cloud a s využívaním online riešení. Často sú za tým skôr iracionálne dôvody. Obávajú sa tiež vysokých investícií alebo o bezpečnosť svojich dát. Pravdou však je, že v blízkej budúcnosti sa digitalizácii nevyhne žiadna firma, ani inštitúcia. Keďže svet je dnes v prevažnej miere online, prechod firiem do cloudu a zefektívňovanie procesov v biznise sú nevyhnutné. Samozrejme za okolností, že chcú prežiť na trhu a ďalej rásť.
Firmy, ktoré už dnes využívajú cloudové riešenia, sa dokážu flexibilnejšie prispôsobiť potrebám trhu. Ukázala to aj pandémia, kedy sa mnohé biznisy veľmi rýchlo adaptovali do online sveta alebo zmenili svoj “core” základ. CRM systém už nie je iba výsadou veľkých firiem. Čoraz častejšie ho implementujú aj malé a stredné firmy, ktoré chcú zlepšiť svoje vzťahy so zákazníkmi a mať lepší prehľad o svojich obchodoch.
Firma dnes nemôže urobiť viac, než dať najavo zákazníkovi, že ho skutočne pozná a vníma jeho potreby. To je možné jedine prostredníctvom dát, ktoré môže získavať z pravidelného kontaktu so zákazníkmi, prechádzajúcich rozhovorov alebo objednávok. Či už potrebujete aktualizovať databázu kontaktov, prehľad o vyvíjajúcich sa obchodoch, riadiť zákazky a mať ich priamo prepojené s online fakturáciou a emailingom, riešením pre vašu firmu môže byť práve jednoduchý CRM systém. Vďaka CRM máte všetky informácie na jednom mieste a vaši manažéri, či zamestnanci k nim majú prístup odkiaľkoľvek.
Čo je CRM?
Skratka CRM pochádza z anglického pojmu Customer Relationship Management a v preklade znamená riadenie vzťahov so zákazníkmi. CRM pomáha firmám rozvíjať vzťahy so zákazníkmi, na základe čoho lepšie poznajú ich potreby, želania a preferencie. Napokon nie je nič dôležitejšie, než dôvera, ktorú si firma získava u svojich zákazníkov. Čím lepšie ich poznáte, tým viac sa k vám budú vracať. Veď nie nadarmo sa hovorí, že udržať si súčasného zákazníka je oveľa ľahšie, než získať nového.
CRM je výborným zdrojom dát za podmienok, že do neho ukladáte dôležité informácie. Snáď neexistuje lepší nástroj na zvyšovanie predaja, než ten, ktorý vám poskytuje všetky aktuálne dáta a čísla o vašich zákazníkoch a biznise. Ak firma vie, akým spôsobom ich zbierať, pracovať s nimi a vyhodnocovať, rýchlo sa to odzrkadlí aj na jej podnikateľskom úspechu.
Online crm systém dnes už nemusí byť nákladná investícia
Máte malú alebo strednú firmu, v ktorej chcete robiť biznis strategicky a dôležité rozhodnutia podložené dátami? Kým mnohé veľké nadnárodné firmy fungujú na báze drahých softvérov, menšie firmy potrebujú skôr rýchle, praktické a cenovo dostupné systémy. Vďaka veľkému výberu online aplikácií na trhu už nemusíte investovať výhradne do drahého softvéru, riešiť inštalácie, zálohovanie dát a platiť za služby IT špecialistom.
Stačí si vybrať dodávateľa s vhodným CRM systémom, ktorý spĺňa potreby vašej firmy. Ostatné už nechajte na prevádzkovateľa aplikácie. Náklady za používanie online systémov v porovnaní s údržbou vlastného softvéru vás však vyjdú oveľa menej.
Ako pracujete na svojich vzťahoch so zákazníkmi?
CRM pomáha manažérom i zamestnancom lepšie pochopiť potreby zákazníkov a ich preferencie a následne na nich reagovať poskytovaním kvalitnejších produktov a služieb i prostredníctvom profesionálnej zákazníckej podpory.
Trh dnes ponúka široký výber CRM riešení. Jednou zo známych cloudových aplikácií na riadenie firmy je aj FLOWii, ktoré dnes funguje v slovenských, českých i maďarských podmienkach. Pridanou hodnotou CRM v cloude je, že ho môžete využívať v počítači, ale aj telefóne či v tablete, nech ste kdekoľvek. Či už je váš manažér alebo zamestnanec v kancelárii alebo na služobnej ceste, vďaka jednotnému podnikovému systému má prístup k dôležitým informáciám a dátam – stačí mať len pripojenie na internet.
Čo firmám ponúka dobrý CRM systém?
- prehľadnú databázu kontaktov, ktorú môžete vo firme neustále aktualizovať
- prehľad o obchodných aktivitách – manažéri i zamestnanci môžu sledovať, ako sa darí vašim obchodom v číslach
- možnosť organizovať a manažovať úlohy, plánovať stretnutia, pripomienkovač úloh a prehľad o aktivitách v tíme
- online riadenie a plánovanie zákaziek a projektov, ich kontrolu a finančné vyhodnotenie
- reporty a výsledky obchodných aktivít v prehľadných grafoch – prehľady o aktivite obchodníkov, vývoji predaja
Moderné CRM systémy dnes už možno integrovať s ďalšími softvérovými riešeniami ako sú online fakturácia, riadenie zákaziek, dochádzkový systém. Takisto ho môžete prepojiť so skladom, s ekonomickými softvérmi alebo online úložiskami ako sú Google Drive, Dropbox a iné. FLOWii je výnimočné práve v tom, že jednotlivé riešenia pre svoju firmu môžete navzájom prepájať alebo ich využívať samostatne.
Využívajte výhody CRM systému v cloude
Dosahujte nízke náklady
Už nemusíte investovať do drahých softvérových riešení, ani pravidelne platiť za správu vlastných systémov. CRM v cloude funguje na báze zdieľanej ekonomiky jeho užívateľov.
CRM v cloude má vyššiu výkonnosť
Cloudové služby využívajú obrovské množstvo serverov slúžiacich na spracovanie dát. Umožňujú tak rýchlejšie spracovanie dát v CRM, čím je systém výkonnejší v porovnaní s lokálnymi počítačmi.
Poskytovatelia cloudových systémov a riešení dnes ponúkajú vysoké bezpečnostné štandardy a zálohovanie vašich dát, ktoré sú uložené v CRM. Vo FLOWii sú dáta každý deň zálohované v datacentrách a monitorované. Skúsení programátori a technici navyše dokážu akýkoľvek nedostatok flexibilne napraviť.
Majte prístup k dátam odkiaľkoľvek
Stačí mať pripojenie na internet a ktorýkoľvek manažér, zamestnanec alebo spolupracovník firmy má prístup do CRM odkiaľkoľvek a kedykoľvek. Ostatné už závisí od konkrétnych prístupových dát, ktoré ľudia vo firme získajú.
CRM môžete prepojiť s inými aplikáciami
Cloudové služby umožňujú zdieľanie dát z CRM systému s inými používateľmi, aplikáciami alebo zariadeniami, ktoré sú pripojené na internet.
Podľa akých kritérií si vybrať vhodný CRM systém?
V prípade, že vo firme uvažujete nad CRM systémom, skúste sa riadiť nasledovnými radami. Všímajte si najmä:
- Recenzie zákazníkov – čo o softvére hovoria druhí?
- Počet zákazníkov – koľko firiem alebo ľudí aktívne využíva CRM systém a v koľkých krajinách je systém dostupný?
- Pôsobenie dodávateľa na trhu - ako dlho pôsobí firma na trhu?
- Zákaznícka podpora – poskytuje dodávateľ CRM telefonickú alebo iný druh zákazníckej podpory? Môžete sa s ním rýchlo spojiť? V akom jazyku poskytuje zákaznícku podporu? Dokáže sa v prípade potreby pripojiť k vášmu počítaču cez vzdialený prístup a urgentne problém? Poskytuje školenia a pomoc s nastavením CRM systému?
- Bezpečnosť, pravidelná údržba a aktualizácie – Ako často sa CRM systém aktualizuje? Informuje dodávateľ o bezpečnosti dát, novinkách alebo nových riešeniach? Venuje dostatok pravidelného času optimalizácii softvéru z dôvodu stability a rýchlosti i bezpečnosti?
Ako FLOWii reálne pomáha firmám?
Aj dnes sa nájdu firmy, ktoré podnikajú skôr samospádom. Tak, ako sa k nim dostávajú informácie, telefonáty alebo e-maily, tak s nimi pracujú a vybavujú ich. To však pre úspešný biznis nestačí. Mnohí podnikatelia ho už dnes našťastie rozvíjajú inak. Pochopili, aké dôležité je mať prehľad o firme a mať zavedené a zautomatizované procesy. V takýchto firmách je na čom stavať. Pracujú s dátami, vyhodnocujú ich a na základe nich sa aj rozhodujú.
Čo väčšinou rozhoduje o tom, že sa firma napokon rozhodne pre využívanie online softvéru na riadenie biznisu? Spoločnosť BVK - PRO si na dobré zákazky nemôže sťažovať. Založili ju traja odborníci na statiku stavieb v roku 2017. Od začiatku, ako sa firma rozvíjala a rástla, bolo FLOWii jej súčasťou. Konatelia vedeli, že čím skôr si vo firme nastavia procesy, tým skôr budú schopní manažovať aj prelínajúce sa a náročnejšie projekty.
„Spočiatku sme skúšali zapisovať dáta do Excelu, ale to nám veľmi nefungovalo, až kým sme neobjavili FLOWii. Keďže máme radi poriadok vo firme a všetko máme vždy zatriedené, nastavili sme si jednotné pravidlá – od zasielania e-mailov až po riadenie zákaziek,” vysvetľuje Ádám Varga, jeden z konateľov spoločnosti. Firma BVK - PRO využíva rôzne riešenia, ktoré softvér ponúka. V rámci nich najmä riadenie zákaziek, projektový manažment, plánovač úloh i faktúry online s evidenciou príjmov a výdavkov.
Aj v prípade firmy Krtkodom tvorí softvér dôležitú súčasť jej biznisu. „Keďže pôsobíme v rôznych častiach Slovenska, FLOWii nám veľmi pomáha pri riadení zákaziek. Do systému si zapisujeme dôležité informácie - čo musíme docieliť na konkrétnom projekte, aké sú záchytné body, obavy klienta a sledujeme si tiež aj rozpočet,” opisuje Martin Pribila, konateľ firmy Krtkodom, ktorá ľuďom plní sny o ekologickom bývaní.
Len si predstavte robiť biznis bez kontaktov alebo ich mať všetky uložené formou vizitiek. „Nie je nič lepšie, ako si ich na pár klikov vyhľadať v CRM systéme a mať všetky informácie na jednom mieste. Dobrá databáza je alfou a omegou každého biznisu,” konštatuje Martin Pribila.
Čo robiť predtým, než sa naozaj rozhodnete zaviesť CRM?
Predtým, než sa rozhodnete pre implementáciu CRM systému vo vašej firme, prejdite si dôkladne konkrétne ponuky dodávateľov na trhu a ich funkcionality.
Viete, čo všetko by mal vhodný CRM softvér pre vašu firmu spĺňať? Aké by mal ponúkať riešenia? Sú vo firme zavedeniu CRM systému naklonení aj zamestnanci? Poznajú všetci jeho výhody a prínosy pre lepšiu efektivitu a jednoduchšie procesy v práci?
- Definujte svoje potreby – Spíšte si, čo od CRM očakávate. Koľko ľudí ho bude využívať? Potrebujete aj mobilnú aplikáciu? V akom jazyku potrebujete CRM, máte pobočku aj v inej krajine? Chcete sa venovať cez CRM aj emailingu? Všetky svoje potreby spíšte dodávateľovi systému, aby mohol zhodnotiť, či vám ich vie splniť.
- Vyberte si najlepšie systémy – Výberu venujte dostatočne dlhý čas a vytipujte si najlepšie riešenia. Netestujte systém predtým, než si ho dôkladne vyberiete, pretože inak za to zaplatíte najmä svojím časom.
- Netlačte na svojich zamestnancov – Nenúťte vašich ľudí do využívania CRM systému. Diskutujte s nimi o jeho výhodách. Pýtajte sa ich, aké sú ich potreby v práci. Aký kalendár používajú, ako si značia pracovné úlohy, ako sa im ich darí napĺňať v rámci projektov, vedia si ustrážiť rozpočty?
- Testujte CRM spoločne - CRM systém by mal byť intuitívny a jednoduchý na prácu, inak ho vaši zamestnanci nebudú chcieť používať. Tak naschvál, skúste si poznačiť, koľko klikov potrebujete na vykonanie základnej úlohy v systéme. Je jednoduché nájsť potrebné funkcie? Testujte systém a jeho funkcie aspoň niekoľko týždňov.
- Využite bezplatnú verziu - Ideálne je, ak viete využiť výhody bezplatnej skúšobnej verzie CRM systému. Takýmto spôsobom sa vám najlepšie ukáže, ako CRM reaguje v rôznych situáciách a či všetkému rozumiete. FLOWii napríklad ponúka podnikateľom i firmám skúšobnú verziu CRM a ďalšie riešenia pre biznis na 30 dní zdarma.
- CRM testujte aj v rôznych tímoch - Pýtajte sa ľudí na ich názor. Ako sa im so systémom robí? Narážate už na začiatku na zádrhely? V takom prípade výber systému pre istotu zvážte, či sa do neho oplatí investovať.
Bez ohľadu na to, koľko recenzií si prečítate, nebudete mať skutočný prehľad o tom, ako softvér funguje, kým si ho sami nevyskúšate. Je dôležité, aby ste CRM mohli otestovať v rámci rôznych oddelení a ideálne zadarmo. Keď sa pre neho definitívne rozhodnete, používajte ho každodenne. V opačnom prípade sa stane, že prvotné nadšenie ľudí opadne. Myslite na to, že CRM zavádzate kvôli väčšej efektivite práce a poriadku vo firme. Má vám uľahčiť prácu a nastaviť systém a priniesť poriadok,ktorý vám doteraz chýbal.
Ako dlho trvá zavedenie CRM vo firme?
Nastavenie CRM systému môže trvať od niekoľkých hodín až po niekoľko týždňov. To značne závisí od konkrétnej firmy, ktorá sa ho rozhodla zaviesť. Pri väčšom počte ľudí sa odporúča nastavovať jednotlivé funkcie priebežne a zároveň ich testovať. Počítajte s tým, že ak narazíte na problémy, či už ide o softvérovú chybu alebo niektorú funkcionalitu, budete potrebovať dostupnú zákaznícku podporu zo strany dodávateľa. VO FLOWii sa na ňu môžete vždy spoľahnúť.
Overte si, aký typ podpory ponúka váš predplatený balík. Buďte vo firme trpezliví a prečítajte si všetku dokumentáciu vo forme online príručiek, blogov, noviniek o tom, ako systém funguje. Buďte si istí, že dodávateľ vášho CRM s vami vždy bude a nenechá vás bez odozvy a kedykoľvek bude potrebné, poskytne vám adekvátnu konzultáciu. Začnite robiť biznis viac strategicky a otestujte si vo firme FLOWii zdarma. Vaši zákazníci vám to odplatia.