V Číne je momentálne tak veľa predajcov elektrických vozidiel, že to spôsobuje cenovú vojnu, ktorá nie je z dlhodobého hľadiska udržateľná. Myslí si to generálna riaditeľka General Motors Mary Barra.

V roku 2023 predávalo v Číne elektromobily 120 značiek. V Spojených štátoch iba zhruba 60. General Motors a ďalší výrobcovia tak na čínskom trhu čelia obrovskej konkurencii. „Musíte zvážiť, čo znamená mať udržateľný biznis, pretože súčasná situácia nie je udržateľná. Zo zhruba stovky spoločností je zisková len malá hŕstka,“ zdôraznila Barra.

Rozmach startupov, ktoré v Číne ponúkajú lacné elektrické vozidlá, je pre európske a americké automobilky podľa Business Insideru výzvou. Mercedes-Benz počas prezentovania výsledkov za tretí štvrťrok priznal, že jeho predaj batériových vozidiel medziročne klesol o 31 percent.

General Motors však prekonal očakávania analytikov z Wall Street, čo viedlo k vyše deväťpercentnému nárastu akcií automobilky. V Číne predala v treťom štvrťroku o 14 percent viac vozidiel než v druhom a jej predaje nových energetických vozidiel tu po prvý raz prekonali spaľovacie modely.

Ďalšie dôležité správy

Dusseldorf,,Nrw,,Germany,-,15,02,2024:,A,Audi,E
Neprehliadnite

Elektrické vozidlá dobýjajú svet, globálny predaj vzrástol v septembri o tretinu