Tradičný prebytok vývozu nemeckého automobilového priemyslu do Číny by sa mohol už v tomto roku stať minulosťou.

Tento rok by sa do Európy mohlo doviezť z Číny až 440-tisíc vozidiel, zatiaľ čo počet automobilov exportovaných z Európy na čínsky trh by mohol klesnúť na 325-tisíc vrátane 259-tisíc od nemeckých výrobcov, uvádza sa v štúdii. V minulom roku bola bilancia opačná. Z Európy smerovalo do Číny 350-tisíc vozidiel, z toho bolo 320-tisíc nemeckých, a čínske značky zodpovedali za 280-tisíc áut dovezených na starý kontinent.

V Čínskej ľudovej republike sa v druhom štvrťroku 2024 už takmer 65 percent všetkých predaných automobilov vyrobilo doma, čo predstavuje nárast o viac ako štvrtinu v porovnaní s letom 2019. Podľa PwC je to predovšetkým vďaka rastúcemu podielu čisto elektrických a hybridných vozidiel. Autori štúdie zároveň vyjadrili pochybnosti, či sankčné clá Európskej únie na čínske elektromobily budú z dlhodobého hľadiska prospešné pre európskych výrobcov. Clá by mohli Európe poskytnúť krátkodobú výhodu oproti čínskym konkurentom, uviedol Felix Kuhnert, odborník na automobilový sektor v spoločnosti PwC Deutschland.

„Čínski výrobcovia však v minulosti preukázali vysokú mieru prispôsobivosti a odhodlania a využijú clá ako príležitosť na zvýšenie svojich výrobných kapacít v Európe alebo na hľadanie partnerov na zmluvnú výrobu a prídu s ešte konkurencieschopnejšími výrobkami,“ priblížil Felix Kuhnert.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Lacné čínske automobilky zaplavia zahraničné trhy, konkurencia stráca dych