Francúzska ministerka cestovného ruchu Olivia Grégoireová počas dvojdňovej cesty v Číne presviedčala predstaviteľov i obyvateľov ázijskej krajiny, aby opäť trávili svoje dovolenky vo Francúzsku.
Volanie k návratu
V roku 2019, pred pandémiou, Francúzsko navštívili viac ako dva milióny čínskych turistov. Predstavovali tak tri percentá všetkých turistov, ale s útratami za 3,5 miliardy eur priniesli francúzskej ekonomike sedem percent príjmov z cestovného ruchu.
Dôvodom slabších ekonomických výsledkov neskorších rokov boli menej početné letecké spojenia medzi oboma krajinami, rastúce ceny leteniek, problémy s udeľovaním víz i bezpečnostné obavy. Pre šírenie koronavírusu navyše Čína uzavrela svoje hranice a cestovanie bolo opäť možné až od januára 2023. Číňania sa ale do Francúzska začínajú vracať len pomaly.
Francúzsko a Čína tento rok oslavujú 60 rokov vzájomných vzťahov. Pri tejto príležitosti vlády usporiadali rok francúzsko-čínskeho kultúrneho turizmu, ktorý Grégoireová slávnostne začala v Charbine, ktorý je metropolou provincie Chej-lung-ťiang na severovýchode krajiny.
Zlepšenie francúzskeho imidžu
O význame čínskych turistov pre francúzsku ekonomiku svedčí aj list šéfov štyroch veľkých firiem podnikajúcich v cestovnom ruchu. Tí sa na konci marca 2023 obrátili na prezidenta Emmanuela Macrona pred jeho plánovanou cestou do Číny a navrhli kroky, ktoré by podľa nich viedli k „vylepšeniu obrazu francúzskej pohostinnosti“. List podpísali šéfovia parížskeho letiska Groupe ADP, cestovnej agentúry Club Med, obchodného centra Galérie Lafayette a siete hotelov Accor.
Francúzsko pracuje na svojej turistickej ponuke a uvedomujeme si, že mladšia generácia Číňanov sa obracia k udržateľnému cestovnému ruchu a hľadá viac autentickosti a iné destinácie ako Paríž, napríklad Azúrové pobrežie alebo Štrasburg počas Vianoc, uviedlo francúzske ministerstvo cestovného ruchu.
Riaditeľ cestovnej kancelárie Didier Arino navyše pripomína, že v Číne je hospodárska kríza. Čínski turisti sa podľa neho do Francúzska postupne vracajú, ale sú to individuálni cestovatelia. Francúzsko by ale potrebovalo návrat veľkých skupín a tiež vylepšiť svoj marketing a ponúkať viac menej známych destinácií, dodáva Arino.