Spoločnosť predstavila svoj smartfón GT3 na najväčšom mobilnom veľtrhu na svete Mobile World Congress v Barcelone. Snaží sa rozvíjať svoje podnikanie za hranicami Číny a pripája sa k množstvu čínskych predajcov, ktorí sa chcú zamerať na zahraničné trhy. Realme zároveň argumentuje, že sa ich smartfón líši od ostatných výdržou batérie, keďže sa dá úplne nabiť za 9 minút a 30 sekúnd, uviedol televízny portál CNBC.
Cena modelu GT3 sa začína na 649 dolároch, čo ho stavia do mimoriadne konkurenčného segmentu, v ktorom bude Realme súperiť s čínskymi rivalmi, ako je Xiaomi a Oppo, ktorí ponúkajú lacné zariadenia s vysokými parametrami.
„Realme sa sústredí na segment trhu s nízkou maržou tým, že ponúka extrémne konkurencieschopné produkty zamerané na zákazníkov, ktorí hľadajú kvalitu“, uviedol Ben Wood, šéf výskumu v CCS Insight.
„Na tomto trhu je však obzvlášť ťažké hrať. Nízke jednociferné marže sa môžu vypariť, ak sa rýchlo zmení kurz dolára, zvýšia sa ceny komponentov alebo stúpnu náklady na dopravu. Všetkým týmto prekážkam musela spoločnosť Realme v minulosti čeliť.“
V snahe expandovať do zahraničia spoločnosť vlani uviedla na európsky trh svoje telefóny GT2 a GT2 Pro. Načasovanie však bolo zlé, keďže globálny trh so smartfónmi v roku 2022 zaznamenal z hľadiska dodávok najhorší rok od roku 2013.
Sky Li, generálny riaditeľ spoločnosti Realme, minulý rok ozrejmil, že má spoločnosť za cieľ v roku 2022 celosvetovo predať 85 miliónov telefónov.
Spoločnosť Strategy Analytics, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, odhaduje, že Realme do obchodov dodala 52 miliónov smartfónov. To predstavuje pre spoločnosť medziročný pokles o 20 percent. Čísla dodávok označujú počet zariadení, ktoré Realme posiela maloobchodníkom na predaj. Nerovnajú sa predajom, avšak sú ukazovateľom dopytu po telefónoch spoločnosti.
Podľa spoločnosti Counterpoint Research dodávky smartfónov značky Realme v Európe v štvrtom kvartáli 2022 medziročne klesli o 44 percent. Európa je zároveň kľúčovým regiónom, na ktorý sa spoločnosť zameriava pri medzinárodnej expanzii. Jej trhový podiel v Európe klesol z pôvodných 6 percent na 4 v rovnakom období aj v minulom roku.
„Medzi najväčšie ťažkosti spoločnosti Realme v Európe a USA v roku 2023 patrí nedostatočná prítomnosť maloobchodných predajcov u silných operátorov, ako je Vodafone“ a „vnímanie značky, ktorá je menej prestížna ako Apple alebo Samsung“, uviedol pre CNBC prostredníctvom e-mailu Neil Mawston, výkonný riaditeľ spoločnosti Strategy Analytics.