Spoločný podnik čínskej automobilky Leapmotor a koncernu Stellantis začal výrobu elektromobilov čínskej firmy v závode Stellantisu v poľskom meste Tychy. Podľa agentúry Reuters to s odvolaním sa na vedenie automobilky Leapmotor uviedli analytici spoločnosti Jefferies. Prvé malé elektromobily T03 firmy Leapmotor vyšli z montážneho závodu Stellantisu v Poľsku minulý týždeň. Sériová výroba by sa naplno mala rozbehnúť v septembri, uviedlo vedenie Leapmotor na stretnutí s analytikmi.

Stellantis má v spoločnom podniku s Leapmotor podiel 51 percent. Podľa zmluvy má Stellantis výhradné práva na výrobu, vývoz a predaj produktov Leapmotoru mimo Číny. Je to prvá takáto zmluva pre zavedenú západnú automobilku. Podnik nazvaný Leapmotor International je súčasťou širšej spolupráce medzi oboma skupinami, v rámci ktorej Stellantis kúpil 21-percentný podiel v čínskej firme za 1,6 miliardy dolárov.

Agentúra Reuters v marci s odvolaním sa na informované zdroje uviedla, že si Stellantis vybral svoj poľský závod ako prvú výrobnú základňu pre vozidlá Leapmotor v Európe. Dôvodom sú predovšetkým nižšie náklady.

Spoločnosť Jefferies dodala, že spoločný podnik plánuje od prvého štvrťroka budúceho roka vyrábať v poľskom závode druhý model Leapmotor, a to športovo-úžitkové vozidlo A12. Spoločnosť Leapmotor tiež začala pripravovať miestnu výrobu komponentov. Výrobné náklady v poľskej fabrike sú 400 až 500 eur na jedno vozidlo, čo je podobné ako v závode Leapmotor v Číne. V Taliansku je to približne tisíc eur, uviedlo podľa Jefferies vedenie automobilky.

Európska komisia minulý týždeň oznámila, že od júla zavedie dodatočné clá na dovoz elektromobilov z Číny. Pre spoločnosť Leapmotor má dodatočné clo predstavovať 21 percent.

Ďalšie dôležité správy

clá, elektromobily
Neprehliadnite

Európska únia je pripravená zaviesť predbežné clá na dovoz čínskych elektromobilov