Predaj smartfónov v Číne klesol v roku 2022 medziročne o 13 percent, čo bol najväčší prepad v tomto sektore za celé desaťročie, keďže spotrebitelia boli veľmi opatrní pri výdavkoch. Ukázali to v nedeľu údaje spoločnosti IDC pre prieskum trhu. 

Celkovo sa vlani predalo v Číne 286 miliónov smartfónov. Vlaňajší objem predaja bol najnižší od roku 2013 a prvýkrát od tohto roku klesol pod 300 miliónov, uviedla spoločnosť IDC v správe.

Najpredávanejšie značky v Číne

Najpredávanejšou značkou v Číne bol telefón Vivo s operačným systémom Android s podielom na trhu 18,6 percenta. Celkový predaj tejto značky však v roku 2022 medziročne klesol o 25,1 percenta.

Druhou najpredávanejšou značkou bol Honor, ktorého predaj dokonca vzrástol o viac ako 34 percent, ale dôvodom jeho rastu bol nízky porovnávací základ z roku 2021.

Apple bol treťou najpredávanejšou značkou telefónov v Číne v roku 2022 spoločne s Oppo. Celkový predaj Applu však medziročne klesol o 4,4 percenta. Aj vo štvrtom štvrťroku 2022 sa predaj jeho telefónov iPhone medziročne znížil napriek tomu, že bol najpredávanejšou značkou v uplynulom kvartáli. Dôvodom boli problémy s dodávateľským reťazcom a nepokoje v čínskom závode spoločnosti Foxconn, ktorá je zmluvným výrobcom iPhonov.

Opatrenia výrazne zasiahli čínsku ekonomiku

Prísne blokády na zastavenie ochorenia covid-19 v Číne, ktoré sa na jar 2022 zintenzívnili vo viacerých mestách, výrazne zasiahli ekonomiku krajiny. Jej rast bol minulý rok najpomalší za takmer polstoročie.

Pokles predaja smartfónov v Číne odzrkadľoval výkonnosť tohto sektora na celom svete. V roku 2022 globálne dodávky smartfónov dosiahli 1,2 miliardy kusov, čo je najmenej od roku 2013 a medziročný pokles o viac ako 11 percent, dodala spoločnosť IDC.

Ďalšie dôležité správy

On,The,Calculator,Screen,,The,Number,2023,On,The,Background
Neprehliadnite

Zisky čínskych firiem by mali tento rok rásť najvýraznejšie od roku 2017, píše Reuters