Predaj smartfónov od spoločnosti Apple sa v Číne v prvých šiestich týždňoch tohto roka znížil o 24 percent. Americká firma sa tak medzi predajcami smartfónov prepadla na štvrté miesto. Apple čelí zvýšenej konkurencii miestnych výrobcov, ako je Huawei.
Čínskemu trhu so smartfónmi sa ako celku nedarí, napísala s odvolaním sa na dáta analytickej spoločnosti Counterpoint Research agentúra Bloomberg.
Predaj prémiových smartfónov hlavného konkurenta Applu v Číne, spoločnosti Huawei, sa v danom období naopak o 64 percent zvýšil. Huawei ťaží podľa Bloombergu okrem iného z toho, že Číňania sa pre nákup telefónov tejto značky rozhodujú aj z vlasteneckých dôvodov.
Podiel spoločnosti Apple na čínskom trhu so smartfónmi klesol na 15,7 percenta, čo ju medzi predajcov radí na štvrté miesto. V rovnakom období vlaňajška jej patrilo druhé miesto s 19-percentným podielom na trhu.
Spoločnosť Huawei sa dostala na druhé miesto, jej podiel na čínskom trhu vzrástol na 16,5 percenta z 9,4 percenta o rok skôr. Celkový trh so smartfónmi v Číne sa podľa Counterpoint Research zmenšil o sedem percent.
Jediná ďalšia značka z prvej päťky, ktorá v prvých šiestich týždňoch roka zaznamenala nárast predaja, bol Honor. Ten predal o dve percentá viac. Firma sa v roku 2020 oddelila od Huawei. Ďalším čínskym značkám Vivo, Xiaomi a Oppo sa predaj v rovnakom období znížil o 15, sedem a 29 percent.