Švajčiarska klenotnícka spoločnosť Richemont oznámila za prvý polrok súčasného obchodného roka pokles tržieb aj zisku, pričom čistý zisk klesol o takmer 70 percent. Dôvodom je pokračujúci slabý dopyt na ázijskom trhu, najmä v Číne, ktorej nepriaznivý vývoj ekonomiky obmedzuje dopyt zo strany tamojších spotrebiteľov.
Spoločnosť zaznamenala za prvý polrok súčasného obchodného roka čistý zisk 458 miliónov eur. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho obchodného roka to znamená pokles o 69,7 percenta.
Výrazný pokles zaznamenal aj prevádzkový zisk, a to o takmer pätinu. Dosiahol 2,21 miliardy eur, o 17 percent menej než za prvý polrok obchodného roka 2023/2024. Výsledkom je prevádzková marža na úrovni 21,9 percenta, čo je o 410 bázických bodov menej než za prvých šesť mesiacov roka 2023/2024. Výsledok zaostal za odhadmi analytikov, ktorí počítali s prevádzkovým ziskom na úrovni 2,47 miliardy eur.
Pokles vykázali aj tržby a aj v tomto ukazovateli zaostala firma za očakávaniami. Tržby klesli z 10,22 miliardy eur pred rokom na 10,07 miliardy eur, pričom analytici počítali s rastom tržieb približne o jedno percento.
Ich vývoj ovplyvnila najmä oblasť Ázie a Tichomoria a v rámci neho Čína. Práve pokles tržieb v Číne o dvojciferné hodnoty viedol k zníženiu tržieb Richemontu v celej oblasti Ázie a Tichomoria o takmer pätinu. V ďalších regiónoch, v ktorých švajčiarska klenotnícka firma pôsobí, zaznamenala rast tržieb, pokles dopytu v Ázii ale tieto regióny nedokázali kompenzovať.