Miestna vláda vo vyhlásení zverejnenom na svojom účte WeChat napísala, že lockdown potrvá do 9. novembra a nie je povolená prevádzka žiadnych vozidiel okrem tých, ktoré prevážajú nevyhnutné veci. Oznámenie sa objavilo po tom, čo mesto Čeng-čou informovalo, že počet prípadov covidu-19 sa v utorok zvýšil na 359, pričom deň predtým ich bolo len 95.
Náhle opatrenie sú výsledkom prístupu pekinskej politiky nulového covidu, kde ide o potláčanie pandémie covidu-19. Opatrenia však pravdepodobne ešte viac narušia hlavnú prevádzkovú základňu spoločnosti Foxconn.
Taiwanská spoločnosť, ktorej hlavnou kótovanou súčasťou je Hon Hai Precision Industry Co., zápasí s pandémiou, ktorá prinútila niektorých z jej 200-tisíc zamestnancov vstúpiť do karantény a ďalší museli utiecť zo závodu - niektorí pešo. Lockdown skomplikuje úsilie o nábor a prijatie nových zamestnancov, ako aj import výrobných materiálov potrebných na udržanie chodu prevádzky.
Spoločnosť Foxconn sa snažila zmierniť potenciálne prerušenie výroby zvýšením miezd a zabezpečením záloh z iných čínskych závodov, ak by sa montážne linky v Čeng-čou zastavili. V posledných dňoch sa tiež snažila potlačiť špekulácie na sociálnych sieťach, že niektorí z nakazených zamestnancov zomreli.
Lockdown prichádza v nevhodnom čase pre spoločnosť Apple, ktorá počas bezprecedentného prepadu globálneho dopytu po elektronike uviedla na trh iPhone 14. Hoci sa spoločnosti darí lepšie ako ostatným výrobcom smartfónov, ustúpila od plánov na zvýšenie výroby nových iPhonov v tomto roku po tom, ako sa nenaplnil očakávaný nárast dopytu. Spoločnosť Apple vykázala lepšie výsledky, ako sa očakávalo, no varovala pred spomalením rastu počas sviatkov.
Podľa hlavného analytika spoločnosti Counterpoint Ivana Lama je závod Foxconn v meste Čeng-čou zodpovedný za 80 percent výrobnej kapacity pre sériu iPhonov 14, pričom viac ako 85 percent kapacity v tomto závode tvorí produkcia iPhonov 14 Pro. Akékoľvek prerušenie tamojšej prevádzky by mohlo narušiť precízne organizovaný dodávateľský reťazec spoločnosti Apple.
Z Európy do Ázie sa prepravujú tisíce komponentov až do mesta Čeng-čou, ručne sa montujú do zariadení a potom sa posielajú do celého sveta.