Čína nalieha na popredných výrobcov vozidiel v krajine, aby do roku 2025 používali až 25 percent čipov z miestnych zdrojov. Chce vybudovať vlastný dodávateľský reťazec v čase stupňujúceho sa napätia vo vzťahoch so Spojenými štátmi. S odvolaním sa na zdroje z čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií o tom píše web denníka Financial Times. Čínsky automobilový trh je najväčší na svete.
Ministerstvo oslovilo okrem iného spoločnosti SAIC Motor, BYD, Dongfeng Motor, GAC Motor a FAW Group. Požaduje, aby do budúceho roka pokrývali svoju potrebu čipov z 20 až 25 percent z domácich dodávok. V Číne si zákazníci ročne kúpia viac ako 30 miliónov áut, čo je asi tretina celosvetového predaja. Dodávky čipov pre automobilový priemysel z miestnych zdrojov však predstavujú iba asi desať percent.
Podľa zdrojov denníka je konečný cieľ vlády v Pekingu oveľa ambicióznejší. Nakoniec by mali čínski výrobcovia vozidiel používať výlučne čipy miestnej výroby. Vládne smernice pre miestne nákupy zatiaľ nie sú povinné, uvádzajú ľudia, s ktorými hovoril Financial Times. Domácich výrobcov automobilov bude k ich dodržiavaniu motivovať systém odmien alebo kreditov. Cieľ 20 až 25 percent sa týka tak počtu čipov na auto, ako aj ich podielu na celkovej hodnote zákaziek.