Od 15. marca bude pri kúpe lístka v pokladnici alebo vo vlaku Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) zavedený servisný poplatok jedno alebo tri eurá. Zmena reflektuje rozdielne náklady jednotlivých predajných kanálov a pokrýva spracovanie a vydanie lístka, tlač, správu predajných systémov, technickú podporu a personálne náklady.
„Cestujúci majú naďalej možnosť využiť aj rôzne digitálne kanály, vrátane SMS lístkov, ktoré zostávajú dostupné pre kategóriu osobných vlakov a Tatranskú železnicu,“ vysvetlil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
„Už viac ako 45 percent zákazníkov nakupuje lístky online, čo je dôkaz, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich. Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať seniorom pri kúpe cestovného lístka so stopercentnou zľavou,“ dodal Helexa.
Poplatok za servis sa konkrétne neuplatňuje pri kúpe cestovného lístka so stopercentnou zľavou pre cestujúcich od 62 rokov, pre osoby od 70 rokov a držiteľov preukazu ŤZP-S. Rovnako sa netýka miesteniek, lôžok, ležadiel, cestovného na bicykel a batožinu, SC príplatkov, preukazov Junior, Klasik a Maxi Klasik, medzinárodných dokladov, kuriérnych zásielok, balíkových ponúk, autovlaku, prolongácie režijných preukazov, doplatku do prvej triedy a dobitia kreditu.
Ďalšie dôležité správy
