Automobilový priemysel bude musieť v nasledujúcich desiatich rokoch nájsť spôsob, ako znížiť hmotnosť batérií pre elektrické vozidlá o 50 percent, aby bola elektrifikácia udržateľná z pohľadu ochrany životného prostredia.
Vyhlásil to Carlos Tavares, generálny riaditeľ automobilovej skupiny Stellantis.
Výroba batérie pre elektromobil s dojazdom okolo 400 kilometrov si v porovnaní s tradičnými motorovými vozidlami v súčasnosti vyžaduje v priemere o 500 kilogramov viac surovín, povedal Tavares.
Z environmentálneho hľadiska to nedáva zmysel, dodal. Automobilové odvetvie podľa neho v oblasti efektivity batérií musí dosiahnuť prelom.
„Myslím si, že v nasledujúcom desaťročí dokážeme znížiť hmotnosť batérií o 50 percent, a teda o 50 percent znížiť spotrebu ďalších surovín v porovnaní s bežnými vozidlami,“ povedal Tavares.
Technologický pokrok označil za nevyhnutný aj vzhľadom na obmedzenú dostupnosť lítia, ktoré je kľúčovým prvkom pri výrobe batérií.