Pre zákazníkov, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii a majú problém s uhrádzaním faktúr od Bratislavskej vodárenskej spoločnosti (BVS), spúšťa spoločnosť pomocnú schému, informoval vo štvrtok hovorca BVS Matúš Stračiak.
Možnosť splátok
„Starostlivosť o zákazníkov patrí medzi priority našej spoločnosti. Podarilo sa nám nájsť spôsob, ako pomôcť zákazníkom, ktorí sa či už zo zdravotných alebo sociálnych dôvodov ocitli v ťažkej životnej situácii s dopadom na ich schopnosť uhrádzať faktúry za vodné a stočné našej spoločnosti,“ doplnil.
Okrem fyzických osôb môžu o pomoc požiadať aj právnické osoby. Musí ale ísť o inštitúcie s 24-hodinovou starostlivosťou o klientov, akými sú napríklad nemocnice či domovy sociálnych služieb. Všetci žiadatelia musia mať uzatvorený priamy zmluvný vzťah s BVS.
„Po splnení vyššie uvedených podmienok je potrebné vyplniť a podať Žiadosť o poskytnutie nadštandardných podmienok splácania dlhu a priložiť k nej vierohodný dôkaz, ktorým zákazník preukáže existenciu dôvodu pre podanie takejto žiadosti,“ priblížil hovorca.
Formy pomoci
BVS doručené žiadosti následne vyhodnotí a určí formu pomoci. Tá môže spočívať v odklade splátok dlhu, a to maximálne na dobu 12 mesiacov s možnosťou podania opätovnej žiadosti o odklad, v rozložení splátok na 36 mesiacov, prípadne v kombinácii týchto možností.
„Po posúdení žiadosti bude žiadateľovi zaslaná dohoda s návrhom riešenia. V prípade právnických osôb sa vyžaduje aj uznanie dlhu formou notárskej zápisnice,“ doplnil Stračiak s tým, že podrobné informácie o schéme pomoci sú na internetovej stránke BVS.