Automobilky obmedzujú predaj benzínových a hybridných modelov vo Veľkej Británii, aby sa vyhli vysokým pokutám za nesplnenie cieľov v oblasti nulových emisií. Tvrdí to Robert Forrester, generálny riaditeľ Vertu Motors, jedného z najväčších predajcov automobilov v krajine.

Výrobcovia podľa neho odkladajú dodávky vozidiel až na rok 2025, pretože sa boja prekročenia vládou stanovených kvót. To znamená, že zákazníci, ktorí si auto objednajú teraz, ho môžu reálne dostať až vo februári. Okrem toho podľa neho výrobcovia a predajcovia bojujú s nadbytkom drahších elektrických vozidiel, ktoré si „len ťažko hľadajú majiteľov“. „V niektorých franšízach došlo k obmedzeniu dodávok benzínových a hybridných áut, po ktorých je dopyt. Možno povedať, že nemôžeme predávať autá, ktoré ľudia chcú, no máme veľa áut, ktoré možno nechcú,“ vysvetlil.

Generálny riaditeľ si myslí, že vzniknutú situáciu spôsobilo prijatie mandátu pre vozidlá s nulovými emisiami (ZEV), podľa ktorého musí byť 22 percent všetkých novo predaných automobilov v Spojenom kráľovstve bezemisných. Tento cieľ sa bude do roku 2030 každý rok postupne zvyšovať, až kým nedosiahne úroveň 80 percent. Výrobcovia budú musieť zaplatiť 15-tisíc libier za každé benzínové auto, ktoré prekročí kvótu, pokiaľ nebudú disponovať takzvanými uhlíkovými kreditmi.

Tento krok znepokojil viaceré veľké automobilky vrátane Vauxhallu, Stellantisu a Fordu, ktorí podľa svojich slov nemôžu obetovať zisky a donekonečna predávať elektrické vozidlá s veľkými zľavami.  Varovali preto, že budú možno nútení obmedziť dodávky benzínových áut, aby umelo zvýšili mieru dodržania mandátu ZEV. Forresterove tvrdenia naznačujú, že to zrejme mysleli vážne.

Ďalšie dôležité správy

Vydarený detail: Britská vlajka decentne zakomponovaná do zadných svetiel vyzerá naozaj výborne.
Neprehliadnite

Britský automobilový zväz znížil výhľad predaja, badá slabnúci záujem o elektromobily